Magyarországi leányvállalata révén folytatja terjeszkedését és fejlesztéseit hazánkban a közép-kelet-európai régió egyik legnagyobb utazásszervezője, az ITAKA. A magyar piacon alig két év alatt meghatározó szereplővé fejlődő ITAKA Hungary 2023-ban mintegy 8 milliárd forintos bevételt produkált, legfrissebb utasforgalmi prognózisai szerint pedig
a tavalyihoz képest 30 százalékos átlagár növekedéssel kalkulál az idei évre.
A lengyel anyacég 2022-ben lépett be a magyar piacra, eddig azonban csak online foglalásokon, call centeren, valamint partnerhálózaton keresztül szolgálta ki magyarországi utasait. A piaci igények azonban azt mutatták, hogy a nálunk hagyományokon alapuló offline foglalási szolgáltatás továbbra is népszerű, ezért megnyitották első irodájukat a budapesti Corvin Plazában.
„Legfőbb célunk, hogy még közelebb kerüljünk az ügyfelekhez, és még jobban kiszolgálhassuk az utazási igényeiket, felejthetetlen élményeket, illetve a lehető legoptimálisabb utazási csomagokat kínálva a számukra” – nyilatkozta Kreiter Gábor, az ITAKA Hungary ügyvezető igazgatója.
Külföldre mennénk
Mivel a magyar emberek utazási kedve továbbra is jelentős, sőt a hazai turisztikai szakemberek óvatos becslései is azt mutatják, hogy a külföldi utazások száma rekordokat fog dönteni az idén, ezért a cég pozitívan tekint a jövőbe.
„A napokban zárult le a 2024-es előfoglalási szezon, és az elsődleges elemzésekből már most az látszódik, hogy a tavalyihoz képest sokkal jobban sikerült a nyári ajánlatok értékesítése. Ez azt prognosztizálja, hogy jó év elé nézünk, és ez a kedvező tendencia azt ígéri, hogy a 3. legnagyobb magyarországi utazásszervező irodává léphetünk elő. Természetesen a végeredményt nagyban befolyásolják a gazdasági körülmények, valamint a geopolitikai helyzet is, hiszen ahogy mondani szokták; a turizmus a béke iparága” – húzta alá Kreiter Gábor.
Milyen úti célok?
Törökország továbbra is az első számú kedvenc, de a többi mediterrán desztináció, köztük Görögország, Spanyolország, Olaszország, és az utóbbi időben Albánia is nagy népszerűségnek örvend. Nyilván a télből nyárba való utazás minden magyar álma, de például a Maldív-szigetek a nyári időszakban is kiváló feltételeket kínál. Zanzibár a csapadékosabb időszak miatt egyértelműen téli úti cél.
A magyarok általában a jó ár-érték arányú, all inclusive ellátású utazásokat keresik.
A családosok a gyerekbarát hoteleket, míg a fiatalabb közönség és az egyedülálló párok a jó elhelyezkedésű szállodákat preferálják. Az is megfigyelhető, hogy általában a komplex, tehát szállást, transzfert, magyar idegenvezetőt és kirándulásokat tartalmazó csomagokat kedvelik. Ezt mi magas színvonalon tudjuk biztosítani, hiszen a saját helyi partneren keresztül közvetlen ráhatásunk van a szolgáltatások minőségére is.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Zelenszkij egy feltétellel hajlandó lemondani a NATO-tagságról
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Trump nem várt helyről kapott hadüzenetet, de a magyar kormány is aggódhat
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Kiakadt a szakszervezet: ezüstvasárnap is tömeg van a boltokban, a láncok mégis támadnak
Nem érdemes rizikózni: eleshet a nyugdíjától, aki erre nem figyel
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Izrael elégtételt vett: levadászták az 1200 áldozatot követelő támadás kitervelőjét