Ozoli Gábor, a MOHU szóvivője az InfoRádióban azt elismerte, hogy újra kell gondolniuk a logisztikát, de szerinte az esetek többségében nem ők hibáztak. Mint mondta, éppen ezért minden egyes visszaváltott palack után üzemeltetési díjat fizetnek a boltoknak,
A szóvivő szerint eddig az esetek több mint 90 százalékában nagyon egyszerűen orvosolható fennakadások fordultak csak elő, de a boltok még ismerkednek ezzel a rendszerrel.
Például olyan hibák történtek, hogy nyitva maradt az automaták ajtaja, ha megteltek, nem ürítették ki, vagy egyszerűen elfelejtették áram alá helyezni a gépet
– közölte Ozoli Gábror.
Már most naponta átlagosan 3,5 millió visszaváltás van, és ez még tovább fog nőni.
Az üzletek anyagilag is érdekeltek a visszaváltásokban, hiszen a legtöbben azt az opciót választják, hogy a visszaváltott palackok után kapott pénzt helyben levásárolják, ez pedig az üzlet forgalmának növekedését jelenti – tette hozzá.
"A vásárlók is azokat a helyeket keresik, ahol van visszaváltási lehetőség" – hangsúlyozta a MOHU munkatársa.
Az első tapasztalatok alapján azonban módosítani kell a visszaváltási rendszer logisztikáját.
Kiderült, hogy vannak olyan üzletek, ahol az előzetes becsléseknél sokkal több a visszaváltás.
Ehhez alkalmazkodnia kell a MOHU logisztikájának, vagyis biztosan lesz olyan bolt, ahova újabb automatákat helyezünk ki
– mondta.