A felmérés az üzleti életben tapasztalható rugalmasság jelenlegi helyzetét vizsgálta olyan iparágakban, mint a pénzügyi szolgáltató szektor, kormányzat, kiskereskedelem, gyártás, egészségügy. A felmérés feltárta, hogy különböző vállalatok milyen lépéseket tesznek a változásokkal való megbirkózás és a lehetőségek megragadása érdekében.
Kiegészítéseként az SAS kifejlesztett egy új, ellenállóképességet értékelő eszközt, amely ingyenes, online kiértékelést tesz lehetővé az üzleti vezetők számára, hogy a tanulmányban vizsgált öt alapvető „rugalmassági szabály" alapján értékeljék saját vállalatuk rugalmassági hányadosát.
A kutatás során 2414 olyan felsővezetőt kérdeztek meg, akik száz főnél több kollégát foglalkoztató vállalatoknál dolgoznak
- A válaszadók 70 százaléka optimista saját országa gazdasági helyzetével kapcsolatban,
- 80 százalék pedig kifejezte, hogy terveznek olyan beruházásokat a közeljövőben, amelyek a rugalmassági stratégiát segítik.
A szakadék található ott, hogy mit tartanak fontosnak a cégvezetők az ellenállóképesség terepén, és hogy vállalataik hogyan szerepelnek ezen a területen.
Az adatok az alábbiakat mutatják:
- Bár 97 százalék szerint fontos vagy többnyire fontos az ellenállóképesség, mindössze 47% tartja saját vállalatát kellően felkészültnek és rugalmasnak.
- A válaszadók közel fele (46 százalék) elismeri, hogy vállalata nem teljesen felkészült az olyan kihívásokkal szemben, mint az adatbiztonság (48 százalék), a produktivitás (47 százalék) vagy a technológiai innovációk használata (46 százalék).
Hiába a rugalmassági szakadék, a válaszadók 81 százaléka úgy véli, megfelelő iránymutatással be lehet hozni a lemaradást. A válaszadók több mint 90 százaléka az analitikát és az adattudományt a rugalmassági stratégia kiemelkedően fontos eszközének tekinti.
Az ellenállóképesség elérésének öt olyan alapelve, amelyek fontosak az üzleti ellenállóképesség fenntartásához és megerősítéséhez:
- Gyorsaság.
- Innováció.
- Egyenlőség és felelősség.
- Adatkultúra és -tudatosság.
- Kíváncsiság.
Ennek alapján a SAS megvizsgálta, hogy a cégvezetők milyen módon rangsorolják és hajtják végre azokat
Egy dolog egyértelműnek bizonyult: a nagyfokú rugalmasságot mutató vezetők minden egyes területre nagyobb értéket helyeznek és többet fektetnek be, mint az alacsonyan ellenálló vezetők. A válaszok ország- és iparági szegmensek szerint egybehangzóak voltak, ami azt jelzi, hogy a vezetők ezeket a rugalmassági stratégia alapvető összetevőinek tekintik.
- Az analitika és az adatelemzés kulcsfontosságú az ellenállóképességi szabályok végrehajtásában
- A rugalmas vezetők szinte mindegyike – 96 százaléka – egyaránt használ belső és külső elemzéseket egy-egy döntéshozatalnál, és ezzel biztosítják ügymenetük folyamatosságát.
A tanulmányhoz a SAS egy „Resiliency Index” nevű értékelési módszertant hozott létre annak megértése érdekében, hogy a vezetők számára a rugalmasság hol illeszkedik a prioritások és a beruházások közé. A SAS a válaszadókat három kategóriába sorolta:
- Jelentős ellenállóképesség: 26 százalék,
- Mérsékelt ellenállóképesség: 54 százalék,
- Alacsony ellenállóképesség: 20 százalék.
Összehasonlítva az egyes vállalatok üzleti gyakorlatát, a magas ellenállóképességgel rendelkező vezetők úgy vélik, hogy a strukturált stratégia kulcsfontosságú, mivel az nem csupán a zavarok kezelésével foglalkozik, de az üzleti stabilitásban is szerepet játszik.
A rugalmassági stratégia hatással van a legfontosabb üzleti mérőszámokra, többek között a munkahelyi teljesítményre és a fogyasztói bizalomra.
A vállalati ellenállóképesség fejlesztése a megfelelő adatok és elemzések felmutatásával kezdődik. A SAS a Resiliency Indexen alapuló, ingyenes eszközként bevezette a Resiliency Assessment Toolt, amellyel bárki elvégezheti saját üzleti értékelését és kialakíthatja akciótervét. Az eszköz, valamint a jelentésben szereplő vezetők meglátásai gyakorlati útmutatást nyújtanak a nagyobb üzleti ellenállóképesség megteremtéséhez.
A jelentésről és a fejlesztő eszközökről további információ az alábbi oldalon: www.blogs.sas.com/content/resiliency/.
Nagy visszaesésre számítanak a cégvezetők
A KPMG felmérése szerint a világ legnagyobb vállalatainak vezérigazgatói közül tízből nyolcan számítanak gazdasági visszaesésre a következő 12 hónapban. Bővebben >>>