Balázs László hétfőn az M1-en elmondta, hogy a bejelentést követően nem lehetett tudni, pontosan hol történt a baleset, ezért a mentést irányítók döntése alapján 20 kilométeres körzetben kezdték meg a kutatást a
Dunán. A szervezet hőkamerás drónokkal és a part menti részek átvizsgálásával segítette a hivatásos tűzoltók munkáját.
Van-e még remény arra, hogy túlélőket találjanak ebben a balesetben? – kérdezték a
műsorban a Pest Vármegyei Kutató-Mentő Szolgálat vezetőjétől, amire így válaszolt:
Értelemszerűen ez a történet akkor zárul le, ha minden eltűnt személy megtalálásra kerül. A realitás talaján maradva most már azt tudjuk mondani, hogy inkább áldozatok kereséséről szól ez a nagy mértékű kutatás.
A
katasztrófavédelem és a
rendőrség teljes erőbedobással vesz részt a kutatásban. Gyakorlatilag a baleset helyszínétől a teljes Duna szakaszon dolgoztak hivatásos- és önkéntes tűzoltók valamint mentőszervezetek is.
Balázs László kiemelte, hogy az első órákban a Dunán Verőcétől felfelé és lefelé is 20-20 kilométer távolságra dolgoztak, és jelenleg is több százan vesznek részt a kutatásban. Hozzátette, a mentési munkálatokat nehezítette, hogy korlátozott látási viszonyok között kellett megkezdeni a kutatást, amit tovább bonyolított a Dunában lévő uszadék és vízben úszó sok hajóalkatrész.
Nyilvánvaló, hogy nagy erejű ütközés történt, ezt a túlélő férfi, illetve a megtalált két áldozat sérülései is igazolják. Ameddig nincs meg minden eltűnt ember, nem mondható ki, hogy ők valójában áldozatok
– hangsúlyozta.
Értelemszerűen, a szakma szempontja alapján most már arról beszélünk, hogy inkább áldozatokat keresünk, a túlélés esélye gyakorlatilag a minimumra csökkent.
A rendőrség korábban a szombat éjjel Verőcénél történt hajóbalesetről azt közölte, a szállodahajónak ütköző motorcsónakban nyolcan utaztak, közülük egy férfi kijutott a partra, két embernek a holttestét találták meg, öt embert (három férfit és két nőt) jelenleg is keresnek.