A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21 százalékkal 138 milliárd euróra nőtt, a működési eredmény 80 százalékkal 7,3 milliárd euróra emelkedett – közölte a konszern márkáinak magyarországi importőre.

A Core márkacsoport részét képező öt márka – Volkswagen, Skoda, SEAT/CUPRA valamint Volkswagen haszonjárművek (VWN) – jelentős forgalomnövekedést könyveltek el tavaly, az összesített értékesítés 2023-ban 4,826 millióra nőtt, amely éves szinten 19 százalékos növekedés.

Ennek több mint felét a Volkswagen márka adta 2,519 millió darabbal, amely 13 százalékkal haladja meg a 2022-es adatokat.

A Skoda globális eladásai 866 800-ra (18,5 százalék), a SEAT/CUPRA modelleké 602 ezerre (28 százalék) nőttek, a VWN márka értékesítési volumene 25 százalékkal 423 ezerre emelkedett 2023-ban.

Thomas Schäfer, a Volkswagen AG igazgatótanácsának tagja, a Core márkacsoport vezetője, illetve a Volkswagen személyautók márka vezérigazgatója kiemelte: egyre hatékonyabb a márkacsoporton belüli szoros együttműködés, a decemberben elfogadott Performance-program 2024-től a termékköltségek optimalizálásával és csökkentésével járulhat hozzá a csoport hosszú távon fenntartható növekedéséhez.

A közlemény a kilátások kapcsán megjegyezte, hogy idén az értékesítés további növekedésére számítanak olyan kulcsfontosságú régiókban, mint Észak-Amerika, vagy a Skoda számára új piacot jelentő Vietnám.

A tájékoztatás szerint a Volkswagen a volumenmárkáinál továbbra is 8 százalék operatív hozamot céloz meg 2026-ra.

 

A németek még mindig bíznak a Volkswagenben

Februárban több mint 217 ezer új autó került forgalomba Németországban. Ez 5,4 százalékos, kerekítve 11 ezer darabos növekedést jelent az egy évvel korábbi szinthez képest. Ugyanakkor a német piac is bőven elmarad a járvány előtti eredményektől.