Hiába vannak meg a tervek a Gubacsi híd felújításával kapcsolatban, amely szerint egy 145 méter fesztávolságú acél híd ívelné át a medret és 40 km/órával mehetnének át rajta a vonatok, most egyelőre maradnak az ellenőrzés melletti öt kilométeres, jobbára tolómozdonyos lassújáratok – írja az iho.hu.
Hozzáteszik, egyes vasúttársaságok igyekeztek a maguk részéről is hozzájárulni a forgalom fenntarthatóságához, így
- a MÁV-REC GPS-alapú sebességmérőket telepített a mozdonyaira, amelyek pontosabb sebességmérést tesznek lehetővé,
- emellett felajánlották az infrastruktúrát kezelő államvasútnak, hogy a mozdonyokon helyezzék el a MÁV mobil sebességellenőrző berendezéseit, amelyek valós idejű adatokat szolgáltatnak a hídon való közlekedésről.
Most a hídszerkezet déli, illetve északi oldalára sebességmérő berendezést szereltek fel, kijelzője a mozdonyvezetőnek nyújt vizuális visszajelzést, a társult térfigyelő kamera képét pedig a vonatok áthaladásakor a megfelelő kontrollközpontban figyelik.
Új Duna-híd megépítését tervezi a kabinet a NATO nem kis örömére - írtuk még 2023 szeptemberében
Öt, részben katonai célú vasútfejlesztési projektre szeretne uniós pénzt szerezni az Orbán-kormány. Az egyik egy vadonatúj vasúti híd építése lesz a Gubacsi híd helyett. Erről itt olvashat többet >>>
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!