Hiába vannak meg a tervek a Gubacsi híd felújításával kapcsolatban, amely szerint  egy 145 méter fesztávolságú acél híd ívelné át a medret és 40 km/órával mehetnének át rajta a vonatok, most egyelőre maradnak az ellenőrzés melletti öt kilométeres, jobbára tolómozdonyos lassújáratok – írja az iho.hu.

Hozzáteszik, egyes vasúttársaságok igyekeztek a maguk részéről is hozzájárulni a forgalom fenntarthatóságához, így

  • a MÁV-REC GPS-alapú sebességmérőket telepített a mozdonyaira, amelyek pontosabb sebességmérést tesznek lehetővé,
  • emellett felajánlották az infrastruktúrát kezelő államvasútnak, hogy a mozdonyokon helyezzék el a MÁV mobil sebességellenőrző berendezéseit, amelyek valós idejű adatokat szolgáltatnak a hídon való közlekedésről.

Most a hídszerkezet déli, illetve északi oldalára sebességmérő berendezést szereltek fel, kijelzője a mozdonyvezetőnek nyújt vizuális visszajelzést, a társult térfigyelő kamera képét pedig a vonatok áthaladásakor a megfelelő kontrollközpontban figyelik. 

Új Duna-híd megépítését tervezi a kabinet a NATO nem kis örömére - írtuk még 2023 szeptemberében

Öt, részben katonai célú vasútfejlesztési projektre szeretne uniós pénzt szerezni az Orbán-kormány. Az egyik egy vadonatúj vasúti híd építése lesz a Gubacsi híd helyett. Erről itt olvashat többet >>>