Szerdától újra 140 km/órás maximális sebességgel közlekedhetnek a vonatok a győri fővonal ősszel felújított pályaszakaszának jobb vágányán - közölte a MÁV Zrt.
Az elmúlt két napban Biatorbágy és Szárliget között elvégezték az előírt méréseket, ezek kiértékelése után a harmadik, december 9-ig tartó fázisban felújított jobb vágányon is vissza lehetett állítani a pályasebességet.
A rekonstrukció során korábban, novemberben befejezett bal vágányon már december közepén megszűnt a sebességkorlátozást, így azóta azon akár 140 km/órával is haladhatnak a személyszállító vonatok.
Az ország egyik legforgalmasabb vonalszakaszán, Biatorbágy és Szárliget között – 300 méter kivételével – már korlátozás nélkül közlekednek a vonatok.
A tájékoztatás szerint a győri fővonalon így pontosabban, megbízhatóbban közlekedhetnek az elővárosi, távolsági és nemzetközi vonatok.
A tavaszi, várhatóan áprilistól júliusig tartó utómunkálatok miatt még várhatók menetrend-módosítások.
Ekkor zajlik majd az időjárási viszonyokhoz való hozzáigazítást, mint például vágány- és kitérőszabályozás, ágyazatpótlás, illetve sínfeszültség-feloldás, a felsővezeték-hálózatban pedig az elöregedett hosszláncok cseréje, a biatorbágyi állomás bal peronjának aszfaltozása is.
Az átépítési munkákkal párhuzamosan további megy tovább a Budapest és Bécs közötti vasúti közlekedés fejlesztése. A folyamatban lévő CEF-es fejlesztés első üteme, a Győr-Hegyeshalom közötti beruházás lezárult, így tavaly december 10-től ’pilot’, azaz próbajelleggel a határállomáson megállás nélkül haladhatnak át egyes vonatok.