Több mint 10 milliárd dollárra nőtt a globális konténerszállítási ágazat profitja a második negyedévben, a rekordmennyiségnek és a Vörös-tengeri átirányítások nyomán jócskán megemelkedő fuvardíjaknak köszönhetően - számolt be a Bloomberg. 

A világ nagy konténerszállítóinak, köztük a dán A.P. Moller-Maersk és a kínai Cosco Shipping Holding cégnek a nettó nyeresége csaknem megduplázódott az év első három hónapjához képest, és meghaladta a 2023-as második negyedév 8,88 milliárd dolláros bevételét

 - derül ki a veterán iparági szakértő, John McCown legfrissebb jelentéséből.

A globális áruforgalom 80 százalékát szállító iparág igazán a világjárvány idején lendült fel az erős fogyasztói kereslet és a hagyományos ellátási láncok Covid-okozta zavarai miatt. 2023 utolsó negyedévében viszont ismét kollektív veszteséget könyvelhetett el.

Most a hajózási társaságok ismét kiadósan profitálnak a kereslet és a kínálat számukra pozitív alakulásából. A nyereségük újra emelkedik, bár még mindig messze elmarad a világjárvány idején tapaszlat csúcsoktól.

A jókora nyereség több tényezőnek is köszönhető. Egyfelől a Vörös-tengeren sorozatosak a húszik támadásai, ami arra kényszerítette a hajókat, hogy hosszabb útvonalakat válasszanak Afrika déli részén. Ez pedig hozzájárult a  konténerárak azonnali emelkedéséhez. 

Másrészt a nehézségek ellenére az elmúlt negyedévben a szállítási volumenek világszerte 46,4 millió, 20 lábas konténerben mért egységgel minden idők legmagasabb értékét érték el. Ez meghaladta a korábbi, 2021 második negyedévi 46,2 milliós rekordot

- derül ki a Container Trades Statistics Ltd McCown által idézett adataiból.

A kereslet különösen erős volt az Egyesült Államokban. Ott ugyanis  a kiskereskedők és más importőrök a kínai árukra kivetett új vámok, valamint a keleti és az Öböl-parti kikötőkben a dokkmunkások esetleges sztrájkja miatti aggodalmak miatt sorra töltik fel a raktárakat.