Az X közösségi média 75 millió dollárt is veszíthet reklámbevételeiből az év végére, mivel több tucat nagy márka szünetelteti marketingkampányait – írja a New York Times alapján a Reuters.
Az X erre válaszul, beperelte a Media Matters médiafelügyeleti csoportot, azt állítva, hogy a szervezet megrágalmazta a platformot, amely szerint az Adolf Hitlert és a náci pártot reklámozó bejegyzések mellett nagy márkák, köztük az Apple és az Oracle hirdetései jelentek meg.
A belső dokumentumok állítólag több mint 200 hirdető céget sorolnak fel, mint az Airbnb, az Amazon, a Coca-Cola és a Microsoft, amelyek közül sokan leállították vagy azt fontolgatják, hogy szüneteltetnék hirdetéseiket a közösségi hálón.
Búcsút intett a Disney Elon Musknak: nácibarátnak tartják
A mesebirodalom felfüggeszti a reklámozást az X közösségi oldalon. Bővebben >>>Az X szerint 11 millió dolláros bevétel forgott veszélyben, de a szám nem pontos, mivel egyes hirdetők visszatértek a platformhoz, mások pedig növelték a reklámcélú kiadásokat.
A hirdetők szinte elmenekültek X-től, mióta Musk 2022 októberében megvásárolta, és lazította a tartalom moderálását, ami a polgárjogi csoportok szerint a gyűlöletbeszéd erőteljes növekedését eredményezte az oldalon.
A platform egyesült államokbeli hirdetési bevételei legalább 55 százalékkal csökkentek éves szinten Musk hatalomátvétele óta minden hónapban – jelentette korábban a Reuters.
Elon Musk ultimátumot kapott: egy napja van rendet tenni
Thierry Breton, az EU digitális jogokért felelős vezetője figyelmeztette Elon Muskot, hogy tegyen rendet az X-en, korábbi nevén Twitteren az izraeli háborúról terjedő álhírek miatt. Bővebben >>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!