A Xiaomi Corporation negyedéves bevétele először lépte át a 100 milliárd jüant 2024 negyedik negyedévében, miközben mind az éves, mind a negyedéves teljesítményének mértéke meghaladta a piaci várakozásokat. A Xiaomi Corporation teljes éves árbevétele 35 százalékkal nőtt az előző évhez képest, elérve a 365,9 milliárd jüant, míg a korrigált nettó nyeresége 41,3 százalékkal emelkedett, és 27,2 milliárd jüant tett ki.

2024 negyedik negyedévében a Xiaomi teljes árbevétele elérte a 109 milliárd jüant, ami 48,8 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, míg a korrigált nettó nyereség 69,4 százakékkal 8,3 milliárd jüanra nőtt messze felülmúlva a piaci várakozásokat.

Biztos növekedés

Tavaly a Xiaomi minden üzletága magas növekedési pályára lépett, amelyet a „Human x Car x Home” intelligens ökoszisztéma erőteljes szinergiája ösztönzött. Ennek eredményeként a cégcsoport kiemelkedő növekedést tapasztalt az okostelefonok, az elektromos járművek és az intelligens nagyméretű háztartási készülékek terén. Az okostelefonokból származó bevétel 21,8 százalékkal 191,8 milliárd jüanra nőtt, míg az intelligens elektromos járművekből (EV) és egyéb új kezdeményezésekből származó bevétel elérte a 32,8 milliárd jüant, több teljesítménycélt is túlszárnyalva.

Az IoT és okosotthon termékek bevétele éves szinten 30 százalékkal, 104,1 milliárd jüanra emelkedett, miközben rekord volument szállított le a légkondicionálókból, hűtőszekrényekből és mosógépekből.

Áttérés prémiumra

A tavalyi negyedik negyedévében a Xiaomi okostelefon-szállításainak piaci részesedése Kínában elérte a 15,8 százalékot, ami 3 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ezzel a vállalat a negyedik egymást követő negyedévben mutatott növekedést a piaci részesedésében.

Az időszakban a Xiaomi jelentős áttörést ért el prémium transzformációs stratégiájában: a cégcsoport piaci részesedése a prémium szegmensben rekordmagas szintet ért el. A harmadik féltől származó adatok szerint a Xiaomi piaci részesedése a háromezer jüanos szegmensben 23,3 százalékra emelkedett; a 4-5 ezer  jüanos szegmensben 24,3 százalékra nőtt, ezáltal első helyre kerülve; az 5-6 ezer jüanos szegmensben pedig 9,7 százalékra nőtt, ami éves szinten 1,3 százalékpontos növekedést jelent. A „Human x Car x Home” intelligens ökoszisztéma gőzerővel működik, a Xiaomi elektromos járműveiaz összes termékkategóriában segítik a prémiumizáció térnyerését.