A cég közlése szerint adózott eredménye 3,67 milliárd jüant (503,4 millió dollár, 1 jüan=f48,47 forint) tett ki, jócskán meghaladta az egy évvel korábbi 1,37 milliárd jüant.

Xiaomi negyedéves bevétele – különösen az okostelefon-eladások visszaesése miatt – 4 százalékkal, 67,35 milliárd jüanra csökkent az egy évvel korábbi 70,17 milliárd jüanról. A bruttó haszonkulcs 21,0 százalékra javult az egy évvel korábbi 16,8 százalékról.

Az okostelefon-szegmens bevétele 13,4 százalékkal, 36,6 milliárd jüanra süllyedt. A cég adatai szerint az idei második negyedévben okostelefon-eladásai 15,8 százalékkal, 32,9 millió készülékre estek.

A Xiaomi negyedéves kiadásai összességében 2,3 százalékkal, 10,2 milliárd jüanra csökkentek, miközben a kutatási és fejlesztési (K+F) ráfordítások 21 százalékkal, 3,8 milliárd jüanra emelkedtek.

A táblagépeket, televíziókészülékeket és laptopokat magában foglaló szegmens nyeresége 38 százalékkal, 3,91 milliárd jüanra nőtt, elsősorban a táblagépek magasabb értékesítésének köszönhetően.

A reklámozást, az online játékokat és a fintech szolgáltatásokat magában foglaló internetes szolgáltatások üzletágának a nyeresége éves összevetésben 8,4 százalékkal, 5,52 milliárd jüanra emelkedett különösen a hirdetési bevételek növekedésének hatására.