Adatforradalmat hirdetett a Yettel: a hazai mobiltávközlés történetében először egy kizárólag digitálisan elérhető, hűségidő nélküli és korlátlan belföldi adatkeretet biztosító előfizetést vezet be Yepp néven, ami teljes mértékben a digitalizációra fókuszálva, új szintre emeli a mobilszolgáltatásoknál eddig megismert ügyfélélményt – ismertette a vállalat keddi sajtótájékoztatóján.

Bankolás, ételrendelés, bevásárlás, filmnézés – egyre több szolgáltatás költözik a mobilokra, és a felhasználók egyre nagyobb hányada igényli, hogy a lehető legtöbb tevékenységet teljesen digitálisan, mobilon tudja intézni, üzletlátogatás vagy személyes ügyfélszolgálati kontaktus nélkül, kényelmesen, gyorsan és rugalmasan, bármikor.

Erre a trendre igyekezett reagálni a Yettel,

ennek eredményeként született meg a Yepp, amely egy olyan digitális tarifa, ami end-to-end kialakítással, korlátlan adatot tartalmazó szolgáltatással debütál a piacon.

„Egy alapvetően új szemléletet képviselő, digitális előfizetéssel forradalmasítjuk a telekommunikációs piacot. Célunk, hogy a lehető legnagyobb kényelmet és kiváló digitális élményt biztosítsuk ügyfeleinknek, hasonlóan, ahogy a fintech-megoldások új utat mutattak a bankszektorban. A Yepp mint műszaki megoldás a hazai fejlesztők kiváló tudását is bemutatja” – mondta Igor Prerovsky, a Yettel Magyarország vezérigazgatója. „A Yepp most azt követően érkezik, hogy lezárult az ügyfélélményre kihegyezett, a valódi 5G-szolgáltatásra építő több mint 2 éves komplex hálózatmodernizációs projektünk egy jelentős szakasza” – tette hozzá.

A telekommunikációs vállalat korábban azt tapasztalta, hogy rettenetesen zavarja az ügyfeleket, hogy egy előfizetés megkötéséhez „boltba” kell menni, igyekeztek tehát kialakítani egy személyes interakciót nélkülöző modellt. A Yeppre való előfizetés végig teljesen digitális ügyintézés mentén zajlik és Szafonov Olga lakossági kereskedelmi igazgató szerint mindössze 7 percet vesz igénybe – ám ők óvatosságból 10 peres ügyintézési időt ígérnek a felhasználóknak.

Varga-Hering Zsuzsa szerint ez azért volt fontos, mert

az ügyfelek az azonnaliságot és az egyszerűséget várják. Ilyen például a Bolt vagy a Revoult, melyekre már versenytársként tekint a Yettel, ezen a piacon kell megfelelni, hozzájuk kell felnőni.

A digitális igazgató elmondta továbbá, hogy az elmúlt években egyértelműen lehetett látni, hogy brutálisan növekszik a digitális térnyerés, egyre többen vásárolnak az applikációban adatot percet, sőt a nemrégiben bevezetett parkolási funkció is igen népszerű.

Az alapvető cél az volt, hogy a Yepp ne csak egy praktikus eszköz, hanem élmény is legyen. Próbálták a legtöbb olyan modern dolgot beépíteni, amely más helyeken már bizonyított – legyen szó a streaming felületekről vagy a banki, pénzügyi piacról.

Mit tud adni a Yepp?

Az nem volt kérdés, hogy korlátlan adatot építenek az új előfizetésbe, ám ott elakadtak, hogy miként lehet 5G-s szélességet adni olyan áron, hogy az megfizethető legyen. Úgy döntöttek, mindent lehántanak a tarifáról, ami nem kell.

Jó hír, hogy

ennek a tarifának nincs hűségideje: 30 napos számlázási ciklusok vannak, bármikor felfüggeszthető, vagy ha kiveszik a társított bankkártyát, akkor nem vonnak le róla összeget.

Ebből kifolyólag tehát nincsen telkó-számla, hiszen nincs is rá szükség. Ezen a ponton Szafonov Olga a Netflixet említi példaként, hiszen Netflix-számlát sem kapunk, ott is 30 napos előfizetési ciklusokban működik a modell, amely bármikor felfüggeszthető, megszüntethető vagy éppen reaktiválható.

Fontos tudni, hogy az alapszolgáltatás mellé – ugyanúgy mint bármely más telekommunikációs hálózatnál – vásárolható perc, sms, roaming stb. Tudni kell, hogy 5G-képes, nincs sebességkorlát, mindig azt a maximumot kapja az előfizető, amit a hálózat az adott körülmények között nyújtani tud.

Újdonság, hogy a hagyományos fizikai SIM-kártya mellett használható e-SIM is, ezen felül a tarifa alapesetben

  • korlátlan beföldi adatkeretet,
  • havi 50 GB EU és 1-es díjzónás roaming adatot,
  • valamint bejövő hívás- és SMS-fogadást tartalmaz.

Igen, jól olvassák, a Yepp előfizetés csak bejövő hívást fogad, kimenőért külön kell fizetni, de ha jobban belegondolunk, ma már szinte mindent el lehet intézni online csevegőkkel, vagy online telefonhívással, ráadásul ez az új digitális tarfia korlátlan adatot tartalmaz, tehát éjjel nappal használhatjuk az internetet telefon vagy videóhívásokra.

Az új tarifa most szeptember 30-ig bevezető áron, havi 5990 forintért vehető igénybe (ez októbertől 8990 forintra nő),

ami szerződéskötéskor, majd a következő havi számlázási ciklus kezdetekor automatikusan levonódik a regisztrációkor megadott bankkártyáról, így a számlabefizetéssel nem kell külön foglalkozni. Amennyiben a szolgáltatást a havi számlázási ciklus közben függesztik fel, a szolgáltatás a ciklus végéig változatlan feltételekkel használható marad.

A Yepp ügyfelek a legtöbb, előfizetésükkel kapcsolatos ügyet digitálisan, a Yettel alkalmazásból indulva intézhetik: az extra szolgáltatások megrendelése és az elmentett bankkártyával történő, egyszerű fizetés, továbbá az ügyfélszolgálattal 0-24-ben elérhető chaten való kapcsolattartás is itt történik.