A Google tulajdonában lévő YouTube videoplatform áremelési hullámot indított el.
A NÖVEKEDÉS KÜLÖNÖSEN INTENZÍV A CSALÁDI SZÁMLÁK ESETÉBEN: JÓVAL MEGHALADJA AZ INFLÁCIÓT.
2023-ban szintén növekedés történt – emlékeztet a Der Standard.
Vége a jóárasításnak
Magyarországon eddig nemzetközi viszonylatban egészen megfizethető díjakkal szolgált a YouTube Premium, de a mostani változások sokak idegrendszerét borzolják.
Óriásit emelt a YouTube Premium
Közel 5000 forintos számlát nyújtanak beAz egyéni előfizetés havi 1790 forintról 2390 forintra drágul.
Az almás cég hívei még rosszabbul járnak
A Der Standard információi szerint Svájcban az egyszeri előfizetés ára 15,90-ről 17,90 frankra (plusz 13 százalék) emelkedik. A családi előfizetés tíz frankkal drágul, 22,90-ről 33,90 frankra, vagyis bő 48 százalékkal többe kerül.
AKI APPLE MOBILESZKÖZÖN KERESZTÜL FIZETETT ELŐ, ANNAK MÉLYEBBEN KELL A ZSEBÉBE NYÚLNIA:
A korábbi 23,9 frankos árat 43,9 frankra emelik, ami közel 84 százalékos növekedésnek felel meg.
A svéd felhasználók ezentúl 179 helyett 279 koronát, azaz 56 százalékkal többet fizetnek.
A Der Standard információi nem terjednek ki a már említett Magyarországra, a lap szerint az eurózónában eddig Belgiumban, Hollandiában, Írországban és Olaszországban érkeztek a felhasználóknak áremelésről szóló e-mailek a YouTube-tól.
Ausztria és Németország bizonytalanságban van
Egy online felmérés szerint Ausztriában és Németországban még nem volt áremelésről szóló bejelentés.
JELENLEG AZ EGYÉNI FELHASZNÁLÓI ÁR 12,99 EURÓ (DIÁKOKNAK 7,49 EURÓ), A CSALÁDI CSOMAG PEDIG 23,99 EURÓ.
Németországban létezik „Premium Lite” opcióis, 5,99 euróért, ami lehetővé teszi a YouTube hirdetésmentes használatát, csakhogy az offline funkció, a háttérben történő lejátszás vagy a YouTube Music elérése nélkül. Ezeket a funkciókat ugyanis a normál prémium előfizetés tartalmazza.
EGYELŐRE NEM VILÁGOS, HOGY AZ ÁREMELÉS ELÉRI-E NÉMETORSZÁGOT ÉS AUSZTRIÁT.
Világra szóló drágítás
Több ázsiai országban és a Közel-Keleten is drágult az előfizetés, ennek megfelelően a YouTube árpolitikájára adott reakciók nem túl barátságosak.
A REDDITEN A FELHASZNÁLÓK PANASZKODNAK A SZOLGÁLTATÁSRA ÉS AZ ALGORITMUSRA, SŐT VÉLEMÉNYÜK SZERINT A TARTALOM IS EGYRE GYENGÉBB.
A nem prémium felhasználók pedig a rengeteg hirdetést kritizálják, hiszen az elmúlt években a YouTube jelentősen növelte a hirdetési mennyiséget, és új hirdetési formákat is bevezetett.