Megújíthatja a YouTube a Premium Lite előfizetési szintet, az új konstrukció tesztelése jelenleg is aktívan zajlik Németországban, Ausztráliában és Thaiföldön. Az olcsóbb előfizetéses csomag lényegében az alacsonyabb árért cserébe csak korlátozottan jelenít meg reklámokat.
A legtöbb videót hirdetésmentesen nézhetik meg az internetezők, de a tájékoztató alapján „egyes zenei tartalmakon és Short formátumú videókon videóhirdetések jelenhetnek meg”, illetve a tartalmak keresése és böngészése közben is felbukkanhatnak reklámok.
Az eredeti Premium Lite előfizetést 2021-ben kezdték el tesztelni Európában, de csak pár évig volt elérhető, tavaly októberben megszűnt.
A csomag egyetlen előnye a hirdetésmentesség volt, de nem kínált olyan további plusz funkciókat, mint az offline vagy a háttérben történő lejátszás – írja a HWSW.
Ausztráliában az olcsóbb előfizetéses csomag havi 9 dollárba (3300 forint) kerül, míg a teljes értékű Premium havi 17 dollárba (közel 6300 forint), így nagyjából megegyezik az eredeti Lite csomag költségével, ami jellemzően fele volt a normális előfizetés árának. Magyarországon októbertől
- 2390 forintra drágult az egyéni YouTube Prémium,
- a diák előfizetés 1490-re emelkedett,
- a családi csomag – amibe akár 6 felhasználó is beleférhet – 4790 forint lett.
Még egyelőre nem tudni, hogy mikortól válhat elérhetővé az új konstrukció, a YouTube szóvivője szerint még nincsenek konkrétumok a globális bevezetésről, egyelőre felmérik az igényt az opcióra.