Egy friss felmérés, amelyet a Gallup és a Walton Family Foundation végzett közösen, több mint 2000 Z generációs (12-26 éves) amerikaitól gyűjtött adatokat.
Zach Hrynowski, a Gallup vezető kutatója elmondta a CNN-nek, hogy megpróbálnak teljes képet alkotni arról, hogyan néz ki a Z generáció élete, mi a fontos nekik, és hogyan tervezik a jövőjüket. Ennek első felmérése a boldogságról szól.
A megkérdezettek 75 százaléka mondta el magáról, hogy legalább valamennyire boldog. Ez a szám azonban jelentősen csökkent, ahogy elérték a felnőttkort.
A 18 és 26 év közötti Z generációs emberek kevésbé pozitívan értékelik az életüket, mint az idősebb generációk, amikor ebben a korosztályban voltak – mondta Zach Hrynowski, megjegyezve, hogy ez az elemzés nem végzett közvetlen összehasonlítást, hanem korábbi felméréseket használták.
Két tényező azonban szorosan összefügg a Z generációs boldogsággal:
- mennyi idejük jutott a hétvégi alvásra és kikapcsolódásra;
- és mennyire céltudatosak.
A boldogságot leginkább az az érzés jellemezte, hogy reggel, amikor felébred, mennyire érzi azt, hogy a munka vagy az iskola érdekes és fontos – mondta Zach Hrynowski. A Z generáció számára az a fontos, hogy érezzék, számít az életük, és ha kell, változtatnak rajta.
A cél több mint a jó érzések hajszolása.
A boldogság nem abból áll, hogy a lehető legtöbb pozitív érzelmet hajszoljuk – mondta Chloe Carmichael, New York-i klinikai pszichológus. Arról van szó, hogy van egy célod, és meg kell értened, hogy ennek megvalósítása során lesznek hullámvölgyek – tette hozzá.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!