Az európai autóipar jelentős visszaesése és a vevői rendelések csökkenése miatt 110 munkavállalót bocsát el a német gyökerű ZF Hungária Kft. Egerben. A 24.hu úgy tudja, hogy más jelentős hazai autóipari-beszállítóknál is folyamatosak az elbocsátások, de azokat azért nem hozzák nyilvánosságra, mert nem érvényesek rájuk a csoportos létszámcsökkentés szabályai.

A ZF Hungária Kft. már 2024 negyedik negyedévében a vállalat munkaerő-állományának 3,5 százalékát, 60 embert küldött el. Miután 2025 első negyedévében további rendelésmennyiség-csökkenés várható, 50 alkalmazottat érinthetnek majd a létszámleépítések. Az elbocsátások elsősorban az összeszerelő operátor, a gépkezelő és a logisztikai operátor pozíciókban dolgozókat érintik – mondta a lapnak a társaság.

Egerben a német csoport 1995-ben kezdte meg manuális, automatizált és automata sebességváltók, illetve ezek alkatrészeinek gyártását és értékesítését. A cég anyavállalata a ZF Friedrichshafen a világ negyedik legnagyobb autóipari beszállítója, fő termékei a haszongépjárművekbe, valamint személygépkocsikba készülő sebességváltók. Partnerei közé tartozik egyebek közt a Mercedes, a BMW, valamint a Stellantis.

A ZF Csoport magyarországi leányvállalatának 2023-as adatai még jók voltak, árbevételét 21 százalékos növekedéssel 304 milliárd forintra tornászta fel, adózott eredménye pedig mintegy 3,15 milliárd forint volt, amely 9 százalék bővülést jelentett.

Már pár millió forintért is lehet önvezető autónk

A BYD, az elektromos autópiac kínai óriása, most olcsóbb modelljeiben is elérhetővé teszi saját fejlesztésű, "Isten Szeme" fantázianevű önvezetést támogató rendszerét, amellyel új árháborút indíthat és komoly versenytársat jelenthet a Teslának. Erről itt olvashat többet >>>