Zwack Sándor, a Zwack Unicum Nyrt. igazgatósági elnöke az Indexnek adott interjújában elárulta, hogy az Unicum eredeti receptúrája biztonságos helyen van, egy széfben.
Azt pedig, hogy pontosan miből áll az úgynevezett Unicum szíve gyógynövénymix, kizárólag az alapító család tagjai tudják.
A jelenlegi magyarországi üzleti környezet kapcsán úgy fogalmazott, hogy nagyon nehéz volt az elmúlt öt év, de ez egész Európára igaz. A világjárvány során megtanulták, hogy törékeny a fogyasztói bizalom, erősen billeg a keresleti oldal, amint veszélybe kerül az anyagi biztonság. A szomszédban kitört háború pedig magas inflációt, energiaválságot és akadozó ellátási láncokat hozott magával.
A nehézségek ellenére azonban nemcsak talpon maradtunk, hanem meg is acélozták őket ezek az akadályok.
Ennek köszönhetően május végén növekvő árbevétel mellett csökkenő nyereségről számoltak be a 2023–2024-es üzleti évről.
A brand megújítása kapcsán Zwack Sándor kiemelte, hogy a 25 éves fogyasztók körében úgy erősödtek, hogy közben a 40 pluszos korosztályban is megmaradt a népszerűségük. Meglátása szerint az új generációt úgy kell tudni megszólítani a technológiai és termékfejlesztésekkel, hogy azt se felejtsék el, honnan jönnek, így például egy mangós Unicum nehezen lenne összeegyeztethető a DNS-ükkel.
Jó a stratégiánk, ez látszik a számokon. Ugyanakkor csak ésszel korszerűsítjük az ízvariánsokat is, hogy ne legyünk porosak, de fejjel nem megyünk a falnak
– mondta.
A Zwack Unicum Nyrt. igazgatósági elnöke a legfontosabb külföldi piacaik közül Olaszországot emelte ki, illetve a feljövőben lévő román piacot, amely immár a némettel vetekszik.
A hosszú távú tervek kapcsán elárulta, hogy Dunaharasztiban befejeződött a hőszivattyú- és napelem-beruházásuk, immár geotermikus energiát is hasznosítanak, a környezettudatosság egy kulcstényező, tovább szeretnének fejlődni ebben az irányban. Emellett pedig kardinális jelentőségű az erős piacvezető pozíció megtartása Magyarországon az exportpiacok bővítése mellett.