Április 2-án lett jogerős erős a Pesti Központi Kerületi Bíróság (PKKB) döntése, amelyben elmarasztalták az MNV Zrt.-t, mert 2013. júliusában előzetes figyelmeztetés nélkül, rendkívüli felmondással megszüntette a Műegyetemi Sportrepülő Egyesülettel a hármashatárhegyi vitorlázóreptérre kötött reptérhasználati szerződést arra hivatkozva, hogy az egyesület nem tesz eleget a szerződésben foglalt elszámolási kötelezettségének. Az egyesület, amely a területet még 1933-ban örökös használatba kapta az akkori polgármestertől, pótolta a kifogásolt dokumentumokat, a felmondás jogszerűségét pedig megtámadta a Pesti Központi Kerületi Bíróságon. Ebben az eljárásban született most másodfokon ítélet - tudta meg lapunk.
A rendkívüli felmondás, majd az ezt követően kibontakozó konfliktus oda vezetett, hogy 2014 júniusában a Nemzeti Közlekedési Hatóság egy 1959-es törvényre hivatkozva visszavonta a reptér üzemeltetési engedélyét. A vitorlázóreptéren ezzel megszűnt a repülés, a sportolók Budaörsre, Farkashegyre, Dunakeszire próbálták átvinni gépeiket. A környéken pedig időről időre beépítésről-átminősítésről kaptak szárnyra pletykák. A kivéreztetésre ítélt egyesület egy ideig küzdött a mezőt felverő gaz ellen, az MNV Zrt. pedig évente egyszer külső vállalkozóval próbál úrrá lenni a gyomokon.
A PKKB másodfokú, jogerős ítélete szerint nem volt indokolt sem a vagyonkezelői szerződés rendkívüli felmondása, sem pedig az a követelés, hogy az egyesület azonnal adja vissza a területet. Emellett 400 ezer forintos költségtérítésre is kötelezték az állami vagyonkezelőt. A döntés azonban nem jelent egyet a reptér újraindításával, az ítélet ugyanis csak a rendkívüli felmondás indokolatlanságát mondta ki, a vagyonkezelői szerződést rendes felmondással is meg lehet szüntetni bármikor - mondta lapunknak Gavronek Ferenc, az egyesület elnöke.
A bevont üzemeltetési engedély visszaszerzéséhez az MNV Zrt. engedélyére van szükség, ezután jöhet a reptér auditálása az új működési engedélyhez . Csakhogy az eltelt évek alatt nagyon sok minden megváltozott, a talajt tönkretették a kutyák, a tagok elszivárogtak, az egyesület kifogyott a pénzből, mindezen önerőből nem tudunk túllépni - sorolja az újrakezdés előtt álló akadályokat az egyesület elnöke, hozzátéve: már elkezdődtek a tárgyalások.
Mi repülni szeretnénk, megállapodásra, együttműködésre törekszünk, de ezt a problémahalmazt egyedül nem tudjuk megoldani. Egyelőre csak az a biztos, hogy a döntés nyomán közgyűlést kell tartani az egyesületben és meg kell próbálni újra felvenni a kapcsolatot az MNV. Zrt.-vel, de hogy itt mikor lehet újra repülés, és ki fog repülni, arról még korai beszélni - fogalmazott Gavronek Ferenc.