Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője arra számít, hogy a második félévben be lehet hozni a hátrányt és sikerül tartani az előző évihez hasonló tíz százalékos növekedést a romló piaci körülmények ellenére. A cél hat és félmilliárd forint árbevétel az év végére.

A bizakodás oka, hogy az építőipar mélyrepülése ellenére a Mapei Kft. növelni tudta megrendeléseit, amit az ügyvezető a múlt évben megalapított MÉBKER hálózatnak (Első Magyar Építőanyag-és Burkolatkereskedők Hálózat) tulajdonít, melynek keretében beszerzési kedvezményekkel, marketingtámogatással és képzésekkel támogatják a tagkereskedőket. A negyven taggal indult hálózat napjainkra mintegy 100 tagot számlál.

Ugyanakkor az építőipar romló helyzetét az elmúlt évihez hasonlóan szigorú gazdálkodással, a kereskedő partnerek intenzívebb támogatásával és új termékek bevezetésével is igyekeznek ellensúlyozni. A szoros gazdálkodás ellenére a cég létszámcsökkentést nem tervez.

Az ügyvezető szerint kitörési pont  lehet a felújítási piac, amelynek erősödése nyomán megnőtt a szigetelő- és burkolási anyagok iránti kereslet. Bár a cég hagyományosan a hidegburkolat termékcsoportban piacvezető, azonban egyre erősödik a jelenléte a szigetelőanyagok területén is, KIVÉT (Kiváló Építési Termék® tanúsító védjegy) díjas hőszigetelőrendszere révén. Második félév stratégiájukban kiemelt szerepet kap az első mintabolt megnyitása.