Folyamatosan módosul a 200 milliárdos állami beruházással megvalósuló Liget-projekt. Ha a Liget megújítása lenne a cél, ennek az összegnek a tizede is elég lenne. A folyamat kézivezérlésű, az utólagos tűzoltásokra akkor kerül sor, ha a kritikusok által előre jósolt problémagóc megjelenik a végrehajtás közben - olvasható Bardóczi Sándor Építészfórumon publikált tájépítész cikkében, amelyet a hvg.hu vett észre.
A változások közül néhány:
Áttervezésre küldték vissza a Városligeti Színház épületét, a Magyar Nemzeti Galéria légies látványtervi "blöffje" zárt tömeggé alakul. A nagy építészeti program befagyottnak tűnik, s mintha a Galéria körül kérdőjelek szaporodnának.
A Zene Háza körüli folyosói pletyka, hogy azt is visszautalták újratervezésre. Egyelőre a még sehogy sem álló Néprajzi Múzeum körül kavarog a legkisebb por, azonban jöhetnek még meglepetések, amikor a látványtervek a valósággal ütköznek.
Négy évvel a projekt hivatalos elindítása után három kerti pavilon valósult meg, Bardóczi szerint ez maradhatna így, ha "hozzárehabilitálnák még azt a 100 hektárnyi zöldfelületet és a Városligeti-tóban is állandó víz hömpölyögne, nem egy Úszó VB-re felhúzott ideiglenes lelátó körüli botrány. A pavilonok viszont kicsiben remekül modellezik az egész koncepció tarthatatlanságát."
"A Feszl Frigyes által 1860-ban tervezett középpontos szimmetriájú kerti pavilonépület triplázódása a mai Ligetben ugyanis egyszerre hamisított múltidézés és funkcionális katasztrófa... Az üzemeltetése sem tud rentábilis lenni, az ezres körüli Esterházy tortaszelet és a mirelit fagylaltkínálat is ezt mutatja."
A Közlekedési Múzeummal kapcsolatos döntésről úgy véli, elindulhat egy tényleges rozsdaövezeti rehabilitáció és egy valóban korszerű, tényleg működőképes Közlekedési Múzeum tervezési lehetősége villan fel Budapesten. A múzeum szempontjából ez mindenképpen hatalmas nyereség, a ligeti anomáliák sora azonban ezzel nem zárul, még akkor sem ha egy vélhetően nagy látogatottságú, a zöldfelületeket terhelő intézmény kikerül a Városligetből.
A 350 férőhelyes parkoló és a Pfaff pavilon megépítés nyomán a meglévő fák és zöldfelületek ugyanakkora károsodnak, mint a Közlekedési múzeum megépítésével tették volna.
Még bármi lehet
A nagyon sok kommunikációs pénzből sziklaszilárdnak láttatott koncepció a jelek szerint futóhomokra épült. Ebből még bármi lehet: óvatos kihátrálás, választások előtti taktikai visszavonuló, újult erőbedobás, torzóként maradt gödrök, dacos csakazértis vagy további képtelen ötletcunami - írja a tájépítész. További részletek itt.