Komoly változást jelent az ingatlan-adásvételek lebonyolításában az új rendszer, amely biztonsági okokból fokozatosan került bevezetésre. Bizonyos településekért felelős földhivatalok már korábban csatlakoztak az elektronikus ingatlan-nyilvántartási rendszerhez, például a tulajdoni lapok lekérdezése is ezen keresztül történt.
A régi és az új rendszer tavaly ősz óta egymással párhuzamosan futott, január 15-től viszont már minden földhivatal az elektronikus ingatlan-nyilvántartási rendszerben jegyzi be a változásokat
– mondta az újdonságról Balogh László, az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője.
Kapcsolódó
Bár a nyilvántartás elektronikus, a papíralapú ügyintézésre még hónapokig lehetőség lesz a földhivatalokban. Január 15-től viszont megnyílik a teljesen elektronikus ügyintézés lehetősége is, amiben komoly szerepe és felelőssége lesz az ingatlan adásvételi szerződést ellenjegyző ügyvédeknek. A földhivatali dolgozók feladatainak egy részét ugyanis az ügyvédek veszik át.
Az ingatlan.com szakértője hozzátette: mivel elektronikus lesz az ügyintézés, a kapcsolódó kiadások is csökkenhetnek. Az adott ügyben eljáró ügyvédnek nem kell fizikailag a dokumentumokkal bajlódnia: például a földhivatalban személyesen iktatni az elkészült szerződéseket.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!