A változást az ajánlatkérő BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.
A tervezési tendert tavaly júniusban a Közlekedés Fővárosi Tervező Iroda Kft. és az Uvaterv Út-, Vasúttervező Zrt. nyerte. A mostani módosításnak több indoka is van. Így az Erzsébet körút 2. szám előtti nyilvános illemhely felújítása nem lehetséges annak a rossz műszaki állapota miatt. Ez a tervezési feladat ellehetetlenült, ugyanakkor a műszaki leírás szerinti nyilvános illemhely kötelező kialakítása miatt új illemhely tervezése szükséges, mégpedig a jelenlegi aluljáró szerkezeti bővítésével.
A tér felszínén kialakítandó új épület koncepció tervezése közben nyilvánvalóvá vált, hogy a diszpozícióban meghatározott lift helyszíne ellehetetlenül, így új elrendezést kellett meghatározni, figyelembe véve a metró üzemi szempontjait. Végül a tervezési diszpozíció szerint a Rákóczi úti árkádok rendezésére vonatkozó terveket is kell szállítani, azonban nyilvánvalóvá vált, hogy az magántulajdonban van.
A Blaha Lujza tér 10 ezer négyzetméteres területe mellett az aluljárót is felújítják, valamint a Nagykörút és a Rákóczi út csomópontját akadálymentesítik. Új zebrát is létesítenek a Rákóczi út Astoria felé eső részén. A tervek szerint megszüntetik a téren a szervizutat, a parkolót és növelik a zöldterületet. Májusban kezdték el bontani a téren lévő Corvin áruház bádogborítását.
Tarlós István 2018 március végén jelentette be, hogy a fővárosi költségvetésben 1,8 milliárd forintot különítettek el a VIII. kerületi kereskedelmi és közlekedési csomópont rekonstrukciójára. Akkor a politikus azt mondta: mintegy kétmilliárd forintból várhatóan 2019 végére valósulhat meg a Blaha Lujza tér rekonstrukciója.