Az út kivitelezője a He-Do Kft., a munkálatok várható befejezése jövő év augusztusa - közölte az MTI szerint Juhász Zoltán , a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. igazgató-helyettese.
A Budapest és Szentendre közötti 5,6 kilométeres kerékpárút Szentendrén a Bükkös-pataktól a Dera-patakig meglévő hálózathoz csatlakozik. A nyomvonal a Dera-patak fölött egy új - 36 méter hosszú - híd megépítésével indul, majd halad Budakalász irányába, részben új nyomvonalon, részben meglévő mezőgazdasági utak kerékpárosbaráttá történő átépítésével, részben budakalászi kerékpárutak felújításával.
Az EuroVelo 6 kerékpárút kapcsolatát az M0 gyorsforgalmi úttal - Megyeri-híd - a Gát utcai megközelítés biztosítja. A kerékpáros útvonal a Barát-patak fölött meglévő hídhoz csatlakozik, így éri el Budapest közigazgatási határát, amivel létrejön a folytonos összeköttetés a fővárosi kerékpározható útvonalakkal.
A fejlesztés során kiépül a vízelvezető rendszer a kerékpárút mellett, és a szükséges beavatkozásokat is elvégzik a közvilágítási hálózaton, emellett 66 KRESZ-táblát helyeznek el. A beruházás részben uniós, részben hazai forrásból valósul meg.
A fejlesztés végén a kerékpárosok egy 3 méter széles burkolt kerékpárutat vehetnek majd birtokba.
A csütörtöki szentendrei alapkőletételen Révész Máriusz kormánybiztos arra hívta fel a figyelmet, hogy 2020 a magyar kerékpározás fontos éve lesz, mert Magyarországról rajtol el a világ egyik legnagyobb kerékpáros versenye, a Giro d'Italia, egyben látványos előrelépések lesznek a kerékpárutak építésében - tudósított az állami hírügynökség, az MTI.
Az egyeztetések miatt jelentősen elhúzódtak a különböző kerékpárutak előkészítő munkálatai, jelenleg azonban már sok közbeszerzés és munkálat van folyamatban - magyarázta Révész Máriusz, aki szerint néhány héten belül átadják a Pomáz és Szentendre közötti kerékpárutat, illetve két kerékpáros híd épül a Szentendrei-szigetre, Szentendrénél és Kisoroszinál.