A 144 éves Nyugati pályaudvar műszaki állapota és műemléki értékének megóvása, valamint a vasúti forgalomban való kiemelt szerepe miatt halaszthatatlanná vált a pályahálózatának átfogó karbantartása az épületegyüttes tetőszerkezetének rekonstrukciója mellett. A pályaudvar június 19-től július 17-ig tartó egyhónapos átfogó karbantartása félidejéhez ért, a munkák a tervezett ütemben haladnak - áll a MÁV közleményében.
Az elmúlt két hétben a tervezett 14 váltócseréből 11 elkészült. Folyik az aszfaltozás a 7-8. és a 9-10. vágányok között, illetve most kezdődik a csarnokban. A pályát érintő munkálatok, a talpfacserék, síncserék, vágányszabályozások is az ütemterv szerint haladnak - írja a MÁV.
A felsővezetéki rendszert éjszaka szerelik a szakemberek. A biztosítóberendezési munkák, a felújítandó jelzőhíd bontása, elszállítása, valamint a telepítendő új jelzőhíd alapozása megtörtént. A 11-12. vágányok közötti külső perontető felújításának részeként, a héjalás cseréje mellett a teljes acél tartószerkezet korrózióvédelmet kap, a tartóoszlopok lábazatánál szükséges szerkezeti megerősítéssel együtt.
Zajlik az utastájékoztatás megújulásához szükséges nagy LED fal és a vágányvégi táblák, illetve a hangos utastájékoztatás rendszerének kiépítése is, valamint az úgynevezett hidegváró előtti térkőburkolat cseréje.
A mintegy 18 millió utast fogadó pályaudvar infrastrukturális megújítása kiemelt cél a vasúttársaság fejlesztési terveiben. A tanévkezdésre várható újranyitáskor komfortosabb, színvonalasabb környezet, de egyben jelentősebb karbantartáson áteső pályahálózat, megbízhatóbb, pontosabb vonatközlekedés várja az utasokat.
A lezárás ideje alatt a Nyugatiba nem érkeznek és onnan nem indulnak vonatok, a változásokról a www.mav.hu/nyugati oldalon tájékozódhatnak az utasok.
A felújításról további képeket itt nézegethet.