Tátrai a csütörtöki sajtóbeszélgetésen azt mondta, hogy az esemény után átsétál a Központi Nyomozó Főügyészség Zichy utcai épületébe, s megteszi a feljelentést, amelyet Keresztes Imre főügyésznek címzett. Császy Zsolt, az MNV korábbi értékesítési igazgatója arról számolt be, hogy ő már december 7-én feljelentést tett hivatali visszaélés és hamis vád gyanújával, de ezt első fokon elutasították, ám ő panasszal élt.
Az ügy előzménye: december 23-án derült ki - a Magyar Közlönyből -, hogy az állam nettó ötmilliárd forintért visszavásárolja december 31-ig az Üllői út, Könyves Kálmán körút találkozásánál lévő FTC-ingatlant a tulajdonos Kevin McCabe-től úgy, hogy a vételár kifizetésekor az állam érvényesíti a tulajdonossal szemben fennálló, elmaradt stadion-felújításból származó 1,2 milliárd forintos követelését. Ez azt jelenti, hogy maga a vételár 6,2 milliárd forint. Az állam az ingatlanegyüttest 50 évre a Fradiváros Vagyonkezelő Zrt. - amely Tátrai szerint a labdarúgócsapatot működtető FTC Zrt. tulajdona - vagyonkezelésébe adja. Az angol üzletember 2008 áprilisában vette meg a Fradi-pályát, ekkor írta alá a befektetői szerződést a hat plusz két hektáros ingatlan tulajdonjogának értékesítéséről az MNV, a Ferencváros, a létesítményt üzemeltető Sportfólió Kht. és az angol befektető, a Real Esplanade.
Hivatali visszaélés?
Tátrai többek között azt kifogásolja az MTI beszámolója szerint, hogy szerinte az állami vagyonról szóló törvény kimondja, az MNV igazgatóságának hatáskörébe tartozik az ügylet, ha az állami vagyon gyarapításával kapcsolatos döntés 100 millió forint értékhatár felett van, vagy a hasznosítás határozott időtartamra szól és meghaladja a tíz évet. Ezáltal úgy véli, a kormány december 23-i határozatával - melyben kikötötte az ingatlant, a vételárát és annak kifizetési határidejét, továbbá rendelkezett a vagyonkezelői jog továbbadásáról 50 évre - közcél megjelölésének hiányában, jogellenesen elvonta az MNV Zrt. igazgatóságának hatáskörét, és ezzel megvalósult a hivatali visszaélés bűntette.
Tátrai és Császy szerint legalább 2,5 milliárd forint vagyoni kár érhette a magyar államot a terület visszavásárlásakor. Ezt azzal indokolta, hogy a területre három, 2008-as állapotra készült értékbecslés közül a legmagasabb összege 3,7 milliárd forint volt. Megjegyezték, ez az összeg ráadásul azóta amortizáció, telekcsökkenés és a piaci folyamatok miatt számításaik szerint 560 millióval csökkent, ugyanakkor az elkészült stadiontervek 330 millióval növelik az értéket. Azt azonban mindketten hangsúlyozták, hogy a jogi lépéseik nem a Ferencváros , hanem a szerintük nem jogkövető eljárás ellen irányulnak.
Az MNV két korábbi vezetője azt is kifogásolja, ha az a szakmai cél, hogy a Ferencvárosnak új stadion épüljön, akkor közbeszerzési pályázat nélkül miért egy olyan területet vesz meg az állam, amelyen felépítmények vannak, s nincs rájuk szükség, mert lebontják majd azokat. Szerintük egy stadionépítésre alkalmas ingatlan nagyjából 830 millió forintba került volna.
A Fradi-pálya 2008-as értékesítése kapcsán Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos tavaly márciusban tett feljelentést, majd a Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI) munkatársai decemberben gyanúsítottként hallgatták ki Tátrait és Császyt, illetve az MNV két további vezetőjét az ügyben. Az NNI szerint a 2,4 milliárd forint vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés gyanúja miatt hallgatták ki az MNV korábbi vezetőit. Tátrai elmondta a 2,4 milliárd úgy jön ki az NNI munkatársai szerint, hogy az értékesítéskor 2,5 milliárd forint volt magának az ingatlannak a vételára szemben a rendőrség által felkért független értékbecslő 3,7 milliárdos értékével, míg a másik 1,2 milliárd a McCabe által vállalt, de elmaradt 1,2 milliárd forint értékű stadion-felújításból fakad.