Az amerikai kereskedelmi minisztérium hétfőn azt közölte, hogy májushoz képest szezonális kiigazítással 6,6 százalékkal kevesebb új családi házat értékesítettek, így az egy egész évre kivetített értékesítési darabszám 676 ezerre csökkent az egy hónappal korábbi 724 ezerről. Elemzők 800 ezres értékre számítottak.
Az új házak eladásának júniusi ütemével számolva 6,3 hónapra lenne elég otthon a kereslet kielégítésére az előző havi 5,5 hónap után. Általában hat hónapot tekintenek egészséges mértékűnek a kereslet és a kínálat közötti egyensúly fenntartásához.
Az új családi házak 361 ezer 800 dolláros mediánára 6,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
A nyers adatok szerint 2019-ben 683 ezer, 2020-ban pedig 822 ezer új családi házat értékesítettek az Egyesült Államokban. A mediánár 321 ezer 500 dollárról 336 ezer 900 dollárra nőtt 2020-ban.
Bár az új családi házak értékesítése a lakáspiaci eladások nagyjából 10 százalékát teszi ki, a gazdasági helyzet alakulásában fontos szerepet tölt be, mivel az ágazat jellemzően jól fizető, középosztálybeli munkahelyeket teremt. Emellett növeli a keresletet az építőipari anyagok iránt, a fogyasztók többet költenek tájépítésre és egyéb szolgáltatásokra.