Mint kifejtette, rövidesen pályázati szakaszba juthat a Széll Kálmán tér rendezése és budai fonódó villamos projekt, valamint a 4-es metró elindulásának egyik feltételeként az őrmezői P+R parkoló és buszpályaudvar megvalósítása. További négy nagyobb, a villamos és buszhálózatot érintő projekt előkészítése zajlik, a több kerületet érintő programokhoz hatástanulmányt és komplex városfejlesztési koncepciót kell kidolgozni, hogy a megvalósításhoz a 2014-2020 közötti uniós forrásokra sikerrel pályázhasson a főváros.
Ebben a sorban található a millenniumi földalatti meghosszabbítása, a villamos és trolihálózat rendszerszemléletű fejlesztése, egyes vonalak esetleges meghosszabbításával, az északi és a déli elővárosi vasút összekötése, a déli vonal fejlesztésével, valamint a 2-es metró és a gödöllői hév összekapcsolása.
Az Inforádiónak adott interjúban a magasházak építési korlátozásáról Finta Sándor elmondta, a főváros sziluettje érték, s ez a kérdés a közeljövőben már csak gazdasági szempontok miatt sem fog előkerülni. Kiemelte, a nagyméretű üres telkek jövőjét a gazdasági realitás fogja meghatározni. Budapesten nem szűrték le a nemzetközi tapasztalatokat akkor, amikor plázák építésébe kezdtek, így történhetett meg az, hogy a belváros kis üzletei kiürültek.