A Budapest Közlekedési Központ Zrt. (BKK) kiírta a Széchenyi lánchíd és környezetének felújítására vonatkozó közbeszerzését, a nyílt eljárásra az építőipari kivitelező cégek augusztus 21-ig adhatnak be ajánlatot - derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből (TED).
A nyertes cégekkel két és fél évre (30 hónapra) kötnek beruházási szerződést, a felújítás ősszel kezdődhet, ez alatt 18 hónapra lezárják a közúti forgalom elől a Széchenyi lánchidat és a Várhegyi alagutat. Ehhez kapcsolódva zajlanak majd a Széchenyi István tér alatti közúti-villamos aluljáró (2-es villamos korlátozásával járó) munkálatai is - közölte a BKK a honlapján.
A munkákat két részre osztotta a BKK, ezekre a kivitelező cégek külön-külön pályázhatnak:
- I. rész: Széchenyi lánchíd, Széchenyi István tér alatti villamos-közúti aluljáró felújítása.
- II. rész: Várhegyi alagút felújítása.
A Lánchíd felújítására ajánlatot tevő cégeknek rendelkezniük kell - egyebek mellett - az előző három évben összesen legalább nettó 10 milliárd forintos árbevétellel, ebből a hídfelújítási vagy hídépítési munkákból származó bevételnek 8 milliárd forintnak kell lenni. Az alagút felújítására pályázóknak összesen legalább 3,5 milliárdos forgalommal, a híd, felüljáró, aluljáró vagy alagút építéséből, illetve felújításából pedig kétmilliárdos bevétellel kell rendelkezniük.
Az állam hatmilliárdot ad
A Fővárosi Közgyűlés május végén döntött arról, hogy mintegy 23,4 milliárd forintból valósítják meg a beruházást. Az elfogadott javaslat szerint a Lánchidat 12 milliárd 146 millió forintból, a Széchenyi István tér alatti aluljárót 5 milliárd 220 millióból, a budai váralagutat 6 milliárd forintból újítják fel. A rekonstrukcióra a főváros saját forrásból 17 milliárd 360 millió forintot biztosít és az állam 6 milliárd forint támogatást nyújt. A Lánchidat változatlan járdaszélességgel, a jelenlegi látványt megőrizve és a közúti forgalom legfeljebb 18 hónapig tartó korlátozása mellett újítják fel - olvasható a budapest.hu-n.
Restaurálják a kőoroszlánokat is
A Lánchíd felújításával újjáépítik a közúti szakaszt, kijavítják az acélszerkezetet, elvégzik a gyalogos korlátok műemléki felújítását. Megújulnak a hídtartozékok is. A Duna-meder szükség szerinti rendezése és a hajózási jelzések korszerűsítése mellett átépítik a hídfőkben lévő gyalogos aluljárókat és a hídfők lépcsőit, valamint sor kerül a hídfők helyiségeinek felújítására és lehetőség szerinti hasznosítására (a budai hídfőben nyilvános illemhely létesítése) - írta a BKK. Megvalósul a kőoroszlánok, a kőcímerek, a kőfeliratok és egyéb felületek szakszerű restaurálása is.
Új, háromágú kandelábereket szerelnek fel
A jelenleg egyágú közvilágítási kandeláberek helyett háromágú kandelábereket szerelnek a láncszerkezetekre. A hídon új, LED technológiás közvilágítás épül, a díszvilágítás képes lesz egyedi színek megjelenítésére nemzeti vagy fővárosi ünnepek alkalmával - írta a BKK. Gyalogos átkelőhelyet alakítanak ki a pesti hídfő északi és déli járdája között.
Megújul a Széchenyi István téri aluljáró
A projekt részeként a Széchenyi István tér alatti villamos-közúti aluljárót elbontják, majd újjáépítik. A Széchenyi és az Eötvös téri villamos-megállóhelyek is megújulnak, akadálymentesek lesznek.
Új burkolat és LED-es világítás az alagútban
A Várhegyi alagút felújításával a meglévő leromlott állapotú mozaikburkolatot és téglaboltozatot részlegesen visszabontják, új vízelvezető réteg és teherbíró vasbeton falazat, valamint új látszóbeton felület épül - írta a BKK. Teljesen új, ventilátoros légcserélő rendszert és LED-es közvilágítást szerelnek fel az alagútban.