A legszembetűnőbb változás a Népliget állomáson tapasztalható, egyrészt a jobb oldali felvonóakna szerkezetépítése lassan befejeződik, másrészt már a modern, geometrikus, térhatású falburkolat is látható a peron egyik oldalán. A végső állomási arculat még csak a Népligeten körvonalazódik, de minden állomáson készül a padló- és akusztikus burkolat, valamint az álmennyezet tartószerkezete - írja tájékoztatójában a BKV.
A gépészeti alapszerelésekkel végeztek, megkezdődött a légkezelők, főszellőzők, vízköddel oltó berendezések beüzemelése. A jövőbeni karbantartások feltételeinek kialakításához, a munkavédelmi szempontok szerinti megfeleléshez - érintés védelem, közlekedési útvonalak beépítése - már az üzemeltetés is bekapcsolódott a munkavégzésbe.
A belső kommunikációs hálózat kiépítése is elindulhatott, ami gyorsabb és hatékonyabb kapcsolatot biztosít majd a vonalon. Az új kapcsolószekrények már korábban a helyükre kerültek, így elkezdődhetett a precíz, alapos munkát igénylő több száz - emberi hajszálnál is vékonyabb - üvegszál bevezetése a vezérlőegységbe.
Kőbánya-Kispest állomáson elkészült a bal vágány, és sikeres tesztelés után a forgalom átállt a megújult sínpárra, május közepén pedig kezdetét vette a jobb vágány bontása - írta a BKV közleményében.
Az M3-as metróvonal rekonstrukciója három ütemben valósul meg, az elsőben 2017-2019-ben az északi szakaszt újították fel (Újpest központ - Dózsa György út közti megállókkal), majd a déli (Nagyvárad tér - Kőbánya-Kispest) és a középső szakasz (Lehel tér - Nagyvárad tér) következett. A munka várhatóan 2022 végén fejeződik be.
A munkálatokról készült fotókat itt, a videót alább nézheti meg.