Németország kiskereskedelmi piaca megelőzi Franciaországot, az Egyesült Királyságot, Ausztriát és Kínát is. A globális kiskereskedők azért is kedvelik Németországot, mert 20 olyan nagyvárosa van, amelynek 300 ezernél főnél is több a lakosa. A CBRE felmérésében szereplő láncok 40 százaléka tervez bővíteni Németországban, az európai kereskedők közül pedig még ennél is többen (70 százalék). Németország ráadásul a második legfontosabb piac az amerikai cégek számára saját országuk után.
A fogyasztói bizalom javulása és a globális kiskereskedők körében tapasztalható feléledő életerő miatt újra napirendre került a jelentős mértékű terjeszkedés. Az országok vonzerejét a gazdaságuk ereje és mérete, illetve az új, piacra belépő nagy márkák sikere határozza meg - mondta Peter Gold, a CBRE határokon átnyúló kiskereskedelemért felelős vezetője.
Bár Magyarország megítélése javult valamelyest az előző évhez viszonyítva, de az ország továbbra sem hasonlítható Lengyelországhoz vagy Csehországhoz, ami a kiskereskedők terjeszkedési terveit illeti. Magyarország a 38. helyen áll az 55 országot elemző felmérésben - együtt a szomszédos Szlovákiával, Romániával és Horvátországgal. A kiskereskedelmi forgalom azonban végre növekedésnek indult és ezt a kereskedők is észlelik. A nemzetközi márkák fel fogják ismerni a magyar piacban eddig alulbecsült potenciált és Magyarországon is lendületesebb terjeszkedésbe foghatnak - tette hozzá Csörgő Anita, a CBRE budapesti kiskereskedelmi vezetője.