A tiszakécskei volt úttörővasút 1971-ben indult, 1200 méteres útszakaszon. Az 1990-es évekre jelentősen csökkent az utasszám, a pálya állapota miatt szünetelt is a forgalom, majd 2009-ben végleg bezárt.
Tavaly nyáron azonban 12 év szünet után ismét megnyitották, a korábbinál nagyobb, de még mindig csak 1600 méteres pályával. Mindezt 471 millió forint európai uniós és magyar állami támogatásból valósították meg - számolt be az RTL Híradó.
Összehasonlításképpen: az öt kilométeres felcsúti kisvasút 600 millió forintba került. Egy semmibe vezető gyalogos átkelőhellyel épült tiszakécskei kisvasút pedig csaknem félmilliárd forintból.
Az útvonalon három megállót alakítottak ki, a végállomáson kocsiszínnel. A pálya a helyi fürdőtől indul, majd a közösségi házhoz érkezik. A tavaszi szünet utolsó napján a kocsik a kocsiszínben voltak, az állomásépület zárva volt. A hivatalos menetrend szerint a kisvasút csak szombaton és vasárnap üzemel.
Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő szerint ez is egy olyan uniós támogatással megvalósított beruházás, ami biztosan nem viszi az országot se előre, se hátra. A kisvasútról a képviselő fotókat is megosztott közösségi oldalán.
Legolvasottabb
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Nem sokat ér az emelés, alig pár hónapig húznák ki a nyugdíjasok
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje
Gigászi kedvezmények várnak a nyugdíjasokra jövőre, ezt nem mindenki tudja
Áll a bál a Shellnél: benzin helyett többen vízzel tankoltak az M7-esen