Az AccorHotels aláírt egy megállapodást a Mövenpick Holdinggal és a Kingdom Holdinggal, a Mövenpick Hotels & Resorts megvásárlásáról, 560 millió svájci frank (482 millió euró, több mint 150 milliárd forint) készpénzért. A tranzakció akvizíciós hatása a következő évtől jelenik meg a cégcsoport eredményeiben - közölte az AccolHotels. A tranzakció még hatósági jóváhagyás alatt áll, 2018 második felében zárul le. (Szépen nőtt az Accor Hotels bevétele Magyarországon - ezt olvasta már?)
Az 1973-ban Svájcban alapított Mövenpick Hotels & Resorts 27 országban 84 szállodát, több mint húszezer szobát üzemeltet főként Európában és a Közel-Keleten. A Mövenpick 42 újabb szállodát tervez megnyitni 2021-ig, amely 11 ezer új szobát jelent. A csoportnak - amelynek kiemelkedő tapasztalata van a felső kategóriás szállodai szolgáltatásokban - több mint 16 ezer munkatársat alkalmaz világszerte.
"A Mövenpick akvizíciójával konszolidáljuk a vezető szerepünket az európai piacon, és tovább erősítjük a növekedésünket olyan feltörekvő piacokon, mint a Közel-Kelet, Afrika és az Ázsia-Csendes-óceáni régió. A Mövenpick márka a modernitás és hitelesség tökéletes kombinációja és ideálisan egészíti ki a portfóliónkat. A csoportunkhoz csatlakozással részesülni fognak az AccorHotels erejéből, különösen a disztribúció, hűség-építés és fejlesztés terén" - mondta Sébastien Bazin, az AccorHotels elnök-vezérigazgatója.
Az Accor SA az Euronext párizsi tőzsdén és az Egyesült Államokban az OTC piactéren jegyzett vállalat.
Az AccorHotels a világ vezető utazási és életmód csoportja, több mint 4300 szállodával, resorttal és rezidenciával továbbá tízezer privát szállással világszerte. Befektetőként és üzemeltetőként mintegy száz országban van jelen.
A portfóliója olyan nemzetközileg elismert luxusmárkákból áll, mint a Raffles, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, Fairmont, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman és Swissôtel; továbbá népszerű midscale és butikmárkák mint a 25hours, Novotel, Mercure, Mama Shelter és Adagio; és a keresett economy márkák, mint a JO&JOE, ibis, ibis Styles, ibis budget és regionális márkák, mint a Grand Mercure, The Sebel és a hotelF1. Az AccorHotels innovatív szolgáltatásokat kínál az utazóknak a világ vezető concierge-szolgáltatójának, a John Paul-nak közelmúltbeli megvásárlása révén. Több mint 250 ezer dolgozónak adnak munkát - közölte a vállalat.
A kép forrása: Eric Piermont/AFP.