Az egyhangúlag, 28 támogató szavazattal elfogadott határozat szerint a beruházás költségvetése 4,8 milliárd forint, ebből egyebek mellett a tér mentén lévő közutak és közlekedési csomópontok újulnak meg a közösségi közlekedés előnyben részesítésével, szélesítik a gyalogos felületeket, kerékpárutat, B+R (bike+ride) parkolót építenek, növelik a zöldfelületek nagyságát, fejlesztik a közműveket.
A projekt része a fogaskerekű vasút fejlesztésének és a káposztásmegyeri intermodális csomópont kivitelezésének előkészítése is.
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a vitában hangsúlyozta: a 2011-es első tervek 3-5 milliárd forintos várható költséggel számoltak, másfél milliárd forint összköltségvetésről nem volt szó. A megszavazott előterjesztéssel áll össze a teljes projekt és a költségvetés - tette hozzá Vitézy.
BKK: már 2011-ben is 3-5 milliárdot terveztek a felújítására
A főváros már 2011-ben 3-5 milliárd forintot tervezett a Széll Kálmán tér felújításának első ütemére, ebben uniós, állami és önkormányzati források is szerepelnek. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) ezt arra reagálva közölte az MTI-vel, hogy a Népszabadság szerdán azt írta: több pénz kell a Széll Kálmán tér átszabására, mivel a teljes körű megújuláshoz nem elég a feladatra korábban elkülönített kormányzati és fővárosi forrás. A BKK forrásátcsoportosítással, támogatási szerződések módosításával, feladatok törlésével teremtené elő a hiányzó pénzt - ismertette a napilap.
A BKK az MTI-hez eljuttatott reagálásában azt írta: a folyósítási ütemezés részeként a kormány fokozatosan, évről-évre biztosítja a tér átépítésének forrását. Ebből adódóan első lépésként 2011 végén 1,5 milliárd forint állami és fővárosi forrást kötöttek le, a teljes összeget, 4,8 milliárd forintot pedig a 2014-es költségvetésben biztosítják.