A 18 motorvonat kör-InterCity vonalakon közlekedik majd, az elővárosi motorvonatokat pedig a Budapest-Vác-Szob, a Budapest-Vácrátót-Vác, a Budapest-Cegléd-Szolnok, valamint a Budapest-Újszász-Szolnok vonalakra állítják be.
A beszerzés a tervek szerint európai uniós forrásokból és a magyar költségvetés társfinanszírozásával valósul meg a Közlekedés Operatív Program keretében a Kohéziós Alap forrásainak felhasználásával; a 88 motorvonat beszerzésének összes költsége az előzetes becslések szerint mintegy 200 milliárd forint lehet.
A MÁV-Start közlése szerint a beszerzésekre még az idén kiírják a tendereket.
A járműpark korszerűsítése a MÁV-Start 2010-ben indult motorvonati projektje keretében valósul meg. Ezzel kapcsolatban a vasúttársaság közölte, hogy a projekt előkészítési szakasza lezárult. A projekt megvalósítása és annak pontos ütemezése a magyar kormány és az Európai Bizottság döntésének függvénye.
Hozzáfűzik: az előzetes tervek és egyeztetések szerint a projekt október végén kerülhet a kormány elé, és támogató döntés esetén novemberben indul a feltételes közbeszerzési pályázat az ajánlati felhívás közzétételével.
A MÁV-Start közölte azt is, hogy személykocsik felújítását is tervezik, amelyek majd InterCity-kocsiként fognak közlekedni. Az ezzel kapcsolatos közbeszerzési eljárás a tervek szerint még az idén elindul.