Elérte a vég a Hummer terepjárókat: miután a kínai kormány nem járul hozzá, hogy a Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery Co. megvásárolja a márkát, a General Motors (GM) Co. megszünteti az autók gyártását. Peking a kis fogyasztású járművek elterjedését támogatja - ezért élveznek adókedvezményt az 1,6 literesnél kisebb motorral ellátott autók, miközben a Hummerekbe 6,2 literes erőforrásokat szerelnek -, ráadásul a Tengzhong nem tudott felmutatni egy a vásárlás és a majdani termelés anyagi forrását biztosító tervet - derült ki a kínai kereskedelmi tárca szóvivőjének szavaiból. Sajtóhírek szerint a Hummer eladását támogató bankok egymás után fordultak el az üzlettől. A Tengzhong ipari berendezéseket és hídelemeket gyárt, ez már korábban is kétségessé tette alkalmasságát az autók előállítására.
A Hummerek az első Öböl-háborúban kerültek a tévéképernyőkre és olyan népszerűek lettek, hogy a GM 1999-ben elkezdte polgári változatuk értékesítését. A katonai modell méreteit és közel 3,5 tonnás súlyát öröklő H1-et 2002-ben követte a H2, majd 2005-ben a H3, ám még ez utóbbi is két tonnát nyom, ami kétszerese egy átlagautó súlyának. A márkából 2006-ban adták el a legtöbbet, 71,5 ezer darabot az Egyesült Államokban. Az olajárak 2008-as megugrása nyomán a Hummerek a benzinfaló-környezetszennyező hobbiterepjárók negatív példái lettek. Egy környezetvédő azzal kommentálta eltűnésüket, hogy ez jót tesz a GM, Kína és az egész bolygó egészségének.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.