A döntés egyelőre átmeneti, de az emiliai város polgármestere azt reméli, hogy hamarosan nemzeti törvény lesz. 2023 júliusától 2024 januárjáig – amíg az átmeneti, próbaidő tart – szankciókat is életbe léptetnek a szabályszegőkkel szemben – írja a quattroruote.it.
24 millió euróért hatalmas táblákkal és útfestésekkel jelzik az új sebességhatárokat és programokat is szerveznek, hogy megértsék a polgárok, miért is van szükség a város forgalmának lassítására.
Az 50 km/órás sebességet csak mintegy száz utcán és téren, például a körgyűrű sugárútjain és a városba vezető utakon hagyják meg.
WHO: növeli a közlekedés biztonságát a további sebességkorlátozás a városokban
A kormányoknak többet kell tenniük a közlekedési balesetek megelőzése érdekében, és ennek egyik lehetséges módját a sebességkorlátozások jelentik - hívta fel a figyelmet az Egészségügyi Világszervezet (WHO) kedden Genfben nyilvánosságra jelentésében, amely a balesetek és az erőszak csökkentésére tett erőfeszítéseket foglalta össze. Bővebben >>>Az Európai Parlament néhányszor már elhatározta, hogy lakott területen 30 kilométer per órára korlátozná az autók sebességét, szerintük ugyanis ezzel 2050-re megszüntethetők lennének a halálos közúti balesetek. Az EP képviselői erről legutóbb 2 éve, a strasbourgi plenáris ülésükön fogadtak határozatot. Igaz ennek egyelőre nem sok foganatja van.
A spanyolországi Cordobában mindettől függetlenül már egy évtizedes története van a kilométer-korlátozásnak. Úgy tűnik a példa ragadós lett, mert azóta a spanyol lakott területek nagy részén ez már a helyzet. Két éve már Párizs is a 30 km/h-s városokat gyarapítja: a legtöbb utcán már ez az általános korlátozás. Ahogy ilyen szabály van Madridban, Amszterdamban és Grazban is.
Januárban írt a Napi.hu arról, hogy ismét felmerült a 30-as sebességkorlát bevezetése Budapesten
Olyannyira, hogy május végétől legfeljebb 30 km/órás sebességgel lehet közlekedni több olyan külső-terézvárosi utcában, ahol korábban 50 km/óra volt a megengedett maximális sebesség. Az Izabella utca, a Podmaniczky utca, a Szinyei Merse Pál utca és az Andrássy út szervizútja által határolt rész mostantól 30-as zónába esik. A korábbi hírek szerint ehhez több kerület is csatlakozik majd.
A Levegő Munkacsoport – a Cargonomia, a Járókelő Egyesület, a Kávézz a helyszínelővel, a Közlekedő Tömeg, a Magyar Közlekedési Klub, a Sétáló Budapest és a Város és Mobilitás Intézet és a Velo Budapest támogatásával – petíciót indított a „közúti rendszerváltásért”, hogy csökkenjen a halálos baleset száma Budapesten.
A Karácsony Gergely főpolgármesternek és az akkor még államtitkár Fürjes Balázsnak címzett petíció felhívta a figyelmet arra, hogy a jelenlegi rendszer miatt a budapesti lakosok aggódva engedik gyerekeiket az utcákra és a kerékpáros közlekedés lehetősége a veszélyek miatt sokszor fel sem merül, miközben többszáz lóerős autók büntetlenül közlekedhetnek aránytalanul gyorsan és balesetveszélyesen.
A civil szervezetek négy pontban fogalmazták meg követeléseiket, melyekkel sokkal biztonságosabbá lehetne tenni a budapesti közlekedési rendszert.
Évente ötvenen halnak meg Budapest útjain és csaknem ezren szenvednek súlyos sérülést a jelenlegi közlekedési rendszer miatt. Az áldozatok nagy részét pont a közlekedés leggyengébb és legkiszolgáltatottabb résztvevői, a gyalogosok és kerékpárosok teszik ki.
Nincs kegyelem a gyorshajtóknak, már 1 km/órás túllépésnél is jöhet a büntetés
Május elseje óta a rendőrség szigorúbban veszi a sebességhatárok átlépését, így többen kapnak bírságot. Bővebben >>>
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!