Hiába vergődik a fogyasztás Európa-szerte, és hiába süllyedt recesszióba a tavalyi negyedik negyedben Németország is, az ország legnagyobb kiskereskedelmi lánca, a Metro AG mégis növelni tudta bevételeit − derült ki a cég gyorsjelentéséből. A Metro 19,4 milliárd eurós árbevétele 0,5 százalékkal magasabb, mint a 2011. negyedik negyedéves, igaz, az elemzői becslésektől minimálisan elmaradt. A céget a német piacon őrzött pozíciói mentették meg: a hazai Saturn elektronikai áruházakban 3 százalékkal javította forgalmát, miközben a nyugat-európai részlegekben a gyorsjelentés megfogalmazása szerint "jelentősen" visszaestek az eladások.
A karácsonyi szezon elég rosszul indult a Kaufhof, a Real és a Media Markt hálózatokat is működtető Metro áruházaiban, az év végére azonban szépen felpörgött a forgalom. Kínából viszont kivonul a Saturn, a Metro ugyanis úgy döntött, inkább a Cash & Carry nagykereskedelmi hálózatra koncentrál a távol-keleti óriásgazdaságban. A vezérigazgató, Olaf Koch megerősítette a cég korábbi, a dél- és kelet-európai piacok gyenge teljesítése miatt lerontott EBIT-célját, eszerint meglehetett tavaly a 2 milliárd eurós üzemi profit. Tavaly egyébként összesen 97 új hipermarketet nyitott, aminek több mint felét, 57 üzletet a negyedik negyedben adtak át. A gyorsjelentést jól fogadták a piacokon, a frankfurti tőzsdén 3,5 százalékot ugrott a kiskereskedő részvényárfolyama.