Az Aston Martin hétfőn alacsonyabb éves nyereségről és csökkentett termelési volumenre vonatkozó előrejelzésről számolt be, amelyet az ellátási láncok zavarai és a Kínában tapasztalható gyengeségeknek tudott be. A hírek következtében 8 százalékkal esett vissza a vállalat részvényárfolyama – írja a Reuters.
A cég hozzátette, az első félévben már nem számít pozitív pénzforgalomra, és a probléma kezeléséért mintegy ezer járművel csökkenti a 2024-es nagykereskedelmi forgalomra vonatkozó célkitűzéseit.
A vállalat egyre többször szembesül késve érkező alkatrészekkel, amely a beszállítóknál fellépő zavaroknak okoznak
– közölte az Aston Martin szóvivője.
Az autók összeszerelése és maga a szállítás is tovább tart már. A vállalat leállította a régi modellek gyártását, és jelenleg az új típusok felfuttatásán dolgozik, amely várhatóan az idei év második felétől a bevétel növekedését fogja előidézni.
Világossá vált, hogy határozott lépéseket kell tennünk a gyártási volumenek 2024-re történő kiigazítása érdekében
– mondta Adrian Hallmark, a cég új vezérigazgatója.
Mindezek ellenére a harmadik negyedévben a kiigazított profit és a nagykereskedelmi volumenek most várhatóan a piaci várakozások alatt maradnak – tette hozzá a vállalat.
A bruttó nyereséghányad az év során szintén várhatóan „szerényen” 40 százalék alatt lesz, szemben a korábbi 40 százalékot meghaladó céllal.
A kínai eladások már korábban sem voltak kiemelkedők az Aston Martin esetében. A csoport júliusban közölte, hogy Kínában piacra dobja következő generációs sportautóit, remélve, hogy ez fellendíti az ázsiai régióban a kereskedelmüket.
Átadták az Aston Martin extravagáns lakótornyát a Forma 1-es futamra időzítve
A brit luxus sportautó-gyártó jóvoltából Miami látképe egy 66 emeletes lakótoronnyal bővült. Bővebben >>>