2016-ban a New York-i Godwing Boatenggel csúnya baleset történt: új BMW X5-öse B-oszlopát támasztotta nyitott ajtó mellett, miközben beszélgetett. Az ajtó azonban lassan rácsukódott a hüvelykujjára, és nem állt meg, hanem a softclose rendszer behúzta zárt állapotra, ezzel levágva a férfi ujját, ezt követően ráadásul nem is akart kinyílni az ajtó.

A Totalcar beszámolója szerint a kiszabadítása után kórházba ment, de már nem tudták visszavarrni az ujjat, mert az ajtó túlzottan roncsolta azt.

A férfi beperelte az autógyártót, mert véleménye szerint több probléma is van a softclose rendszereikkel, amelyek már régóta hordoznak magukban biztonsági kockázatot.

A BMW azonban azt állította, hogy a rendszereik jól működnek, és az ebben a konkrét ügyben érintett autón sem találtak hibát. A használati utasítás szerint ráadásul nem szabad az ajtó és a váz között hagyni az ujjunkat, amikor az ajtó csukódik.

Az ügyben végül csak most született hivatalos ítélet, amelyben a bíróság igazat adott Godwingnek, így 1,9 millió dollár (nagyjából 690 millió forint) kártérítés megfizetésére kötelezte a férfi részére a bajor gyártót.

A BMW egyelőre nem közölte, hogy tervez-e fellebbezni az ítélet ellen.

Komoly bajban lehet a BMW csoport, tiltott alkatrészeket használ?

Az egyik beszállítóval kapcsolatban felmerült a kényszermunka vádja.