Sam Salepour minőségügyi mérnök, aki 2007 óta dolgozik a Boeing everetti üzemében, azt jelezte a Szövetségi Légiügyi Hivatal (FAA) felé, hogy a 787-esek összeszerelési folyamatában eltértek az eredetileg jóváhagyott munkatechnológiától, ehelyett gyors megoldásokkal igyekezett a gyártó csökkenteni a szűk keresztmetszeteket, hogy a feszes határidőket be tudja tartani.
Emiatt az egyes szerkezeti elemek összekapcsolásánál az előírásokat meghaladó feszültség keletkezett, és több ezer repülőgépen maradhatott forgács és törmelék az összeillesztések között a furatok készítésekor – írja a Reuters.
Kapcsolódó
A jelentés szerint a 777-es modellek gyártásakor az összeillesztéskor keletkezett problémákat erővel oldották meg: a minőségügyi mérnök arról számolt be, hogy az emberek ugráltak a repülőgép egyes elemein, hogy azokat sikerüljön összeilleszteni.
Salepour a lap szerint azt mondta, hogy a beleegyezése nélkül helyezték őt másik területre a vállalaton belül, miután felvetette aggályait. Emellett kritizálni kezdték a munkáját, nem hívták meg a fontos megbeszélésekre, valamint fizikai erőszakkal és megtorlással fenyegették.
A légiügyi hivatal azt nyilatkozta az ügy kapcsán, hogy kritikus fontosságúak az efféle önkéntes bejelentése a repülésbiztonsága fenntartása érdekében, ezért részletesen kivizsgálják azokat.
A Boeing ugyanakkor visszautasította a vádakat, mondván, hogy rigorózus ellenőrzésnek és teszteknek vetik alá a repülőgépeket, mielőtt átadják azokat. Közölték, hogy a felmerülő állítások nem fedik a valóságot és nem tükrözik a repülőgépek minőségének és hosszú távú biztonságának biztosítása érdekében végzett átfogó tevékenységet.
A gyártó szavait azonban árnyalja, hogy a hatóságok szerint egy másik minőségügyi mérnök, John Barnett március elején öngyilkos lett. A férfi 32 évig dolgozott a Boeing-nél, korábbi eljárások során pedig többször is aggodalmát fejezte ki a cég gyártási eljárásait illetően.
Szorul a hurok a Boeing nyaka körül, újabb gép hibásodott meg
Vizsgálatot indítottak az amerikai légitársaságot szabályozó hatóságok, miután felszállás közben leesett és a szárnynak csapódott egy Boeing 737 típusú repülőgép hajtóművének burkolata.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább--->
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!