A Getlink üzemeltető 50 millió eurót ajánlott fel ösztönzésképpen, hogy több vállalat indítson az alagutat átívelő vasúti szolgáltatásokat. A kezdeményezés elsődleges célja, hogy kezdetleges magas költségeket ellensúlyozni tudják — írja a Euronews.
A korábban Groupe Eurotunnel néven működő francia vállalat kezeli és üzemelteti a Csalagút infrastruktúráját, valamint a LeShuttle személy- és tehervonatokat. Régóta szorgalmazzák, hogy több üzemeltető indítson szolgáltatásokat, mivel jelentős növekedési potenciált lát ezekben a vasúti szolgáltatásokban.
„Rengeteg helyünk van, még csúcsidőben is. Több potenciál van nagy sebességű személy- és tehervonatok számára is
– mondta Yann Leriche a Getlink vezérigazgatója.
Leriche szerint az alagút kapacitása a napi ezer vonatot is elérhetné, de jelenleg csak mintegy 400 megy keresztül rajta.
Jelenleg 5 vállalat is komoly érdeklődést fejezett ki az új személyszállító vonatjáratok indítása kapcsán, köztük Sir Richard Branson Virgin Groupja, a Heuro nevű holland startup és az Evolyn spanyol vezetésű projekt.
Egy új személyvonat-szolgáltatás beindítását régóta bonyolultnak és költségesnek tartják, amely jelen esetben halmozottan igaznak bizonyul, ugyanis módosított vonatokat kell használni az alagút szigorú biztonsági szabályai miatt.
Az üzemeltető nagy reményeket fűz ahhoz, hogy az Eurostar jelenlegi, Londonból Párizsba, Brüsszelbe és Amszterdamba tartó útvonalain felül Németországból és Svájcból négymillió utasszállító útvonalra is igény mutatkozik.
Brutális Guinness-rekordot döntött a részben magyar gyártású csodavonat
A Stadler FLIRT H2 nevű hidrogénhajtású vonata egy amerikai rekordkísérlet során ért el olyan eredményt, amellyel bekerült a Guinness Rekordok könyvébe.Bővebben--->