Egy 2007-es valóságshow által ismerhettük meg a Kardashian családot. Azóta ez egész világon több száz millióan követik őket és figyelik a mindennapjaikat, méghozzá a legtöbben azért, hogy le tudják másolni a lehető legtöbb dolgot, amit ők csinálnak.
- A befolyásuk sok mindenre kiterjed, a divattól kezdve, a televízión át a politikáig.
- A család közösségi oldalainak követőszáma 1 milliárd felett van.
Sokan, akik egykor áhítattal figyelték a műsorukat, a közösségi médiát és a nyilvános szereplésüket, belefáradtak abba, hogy ma már inkább egy pörgő gépezetnek tűnik tevékenységük.
Reklámoznak vitaminokat, fürdőruhákat, de még tisztítószereket is. Szinte bármit, amit felajánlanak nekik és amiből sok pénzt szerezhetnek.
A Newsweek decemberi felmérése szerint az amerikaiak harmada úgy gondolja, hogy a Kardashianék befolyása a popkultúrára jelentősen csökkent az elmúlt évben.
Lehet, hogy a Covid idején tanúsított viselkedésük is hatással volt a népszerűségük csökkenésére
- Kim Kardashian 2020-as 40. születésnapját egy privát szigeten tartották, ahol – ahogy egy Twitter bejegyzésben írta – „a legközelebbi barátai úgy tehettek, mintha a dolgok normálisak lennének, ha csak egy rövid időre is”.
- Kendall Jenner egy hónappal később töltötte be 25. életévét, amit egy zsúfolásig megtelt hollywoodi bárban ünnepelt. A rendezvényen a résztvevők nem tartottak be semmilyen óvintézkedést, miközben a felszolgálóknak maszkban kellett dolgozni.
„Nem kérünk több influenszert”
Néhány hete indult egy #deinfluencing trend a közösségi oldalakon, amiben a tartalomgyártók arra figyelmeztetik a felhasználókat, hogy ne vásároljanak népszerű termékeket, például drága kozmetikumokat, amik egyébként nem is olyan jók, mint ahogy azt az influenszerek állítják.
A deinfluencing próbálja meggyőzni a fogyasztókat, hogy vegyenek vissza a felesleges pazarlásból.
A legjobb tanácsot, amit adni tudok az üzleti életben dolgozó nőknek, hogy emeljétek fel a seggeteket, és dolgozzatok. Úgy tűnik, manapság senki sem akar dolgozni...
– mondta Kim Kardashian egy tavalyi interjúban. Állítása rengeteg követőjénél kihúzta a gyufát.
2023-ban már nem a tökéletességet szeretnék látni az emberek a közösségi oldalakon. Sokkal inkább a valóságra kíváncsiak.
Pár hete még smink nélküli fotót is posztolt a legismertebb Kardashian. Sokak szerint ezekkel a valóságot inkább megmutató bejegyzésekkel céljuk egyértelműen a követők megtartása.
A népszerűségük csökkenésének oka lehet egyébként az is, hogy a Kardashian-klán több tagja is egyértelmű politikai állásfoglalásokat tett.
Mennyi pénzt veszíthet a család, ha befellegzik nekik?
Az Influencer Marketing Hub adatai szerint egy szponzorált Instagram poszttal akár 1 millió dollárt is megkereshetnek a Kardashianék.
Személyenként a következő bevételre számíthat a család:
- Kris Jenner: 24 millió Ft
- Kim Kardashian: 300 millió Ft
- Kourtney Kardashian: 117 millió Ft
- Khloe Kardashian: 210 millió Ft
- Kylie Jenner: 340 millió Ft
- Kendall Jenner: 210 millió Ft
- Scott Disick: 17 millió Ft
- Travis Scott: 106 millió Ft
- Robert Kardashian: 1 millió Ft
A legtöbb pénzt Kim Kardashian és Kylie Jenner kapja a reklámokból, de egyikük sem panaszkodhat. Mindez azonban csak addig igaz, amíg ennyi követővel rendelkeznek, ugyanis könnyen elveszíthetik a teljes rajongótábort.
- Nemrég elkészítettük a TikTokon legtöbbet keresők toplistáját, ahol már akkor sem szerepelt egyetlen Kardashian sem.
- A követők számának a visszaesése csak az egyik dolog, a legnépszerűbb videómegosztó betiltásával temérdek szponzori pénztől eshetnek el a tartalomgyártók, így a Kardashian család is.
Ők kaszálnak milliárdokat a TikTokon, de kegyetlen nagyot bukhatnak
A népszerű videómegosztó platformot üzemeltető cég és a tartalomgyártók is temérdek pénzt keresnek a reklámokból. A Napi.hu összegyűjtötte azokat a tiktokkereket, akik a legnépszerűbbek és ezáltal a legtöbbet viszik haza. → A teljes hazai és nemzetközi rangsorKövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!