Egyre nagyobb biztonsági kockázatot jelent, hogy az utóbbi években az egyre nagyobb érintőképernyők átvették az uralmat az autók műszerfala felett – egyre több funkciót csak ezeken keresztül lehet elérni. Erre már a közlekedésbiztonsági szervezetek is felfigyelnek. A probléma, hogy míg egy fizikai gomb helyét könnyű megtanulni, a benyomásához pedig oda sem kell nézni, az érintőképernyővel való bánásmód sokkal több figyelmet igényel a sofőr részéről.
Az Euro NCAP, a töréstesztek lebonyolításával foglalkozó szervezet bejelentette, hogy 2026-tól pontokat von le az olyan járművektől, melyekben egyes kulcsfontosságú funkciók nem érhetőek el fizikai kapcsolók segítségével. Ilyen az irányjelző, a vészvillogó, a duda, az ablaktörlő és a beépített segélyhívó – írja a Totalcar.
Az érintőképernyők túlzott használata arra kényszeríti a sofőröket, hogy vegyék le a szemüket az útról, és ez növeli a figyelemelterelés miatti balesetek kockázatát.
Az új, 2026-tól bevezetésre kerülő Euro NCAP teszt ösztönözni fogja a gyártókat arra, hogy intuitív fizikai gombokat használjanak az alapvető funkciók elérésére.