Egy új tanulmány vészjósló adatok sorakoztat fel a biztonságos közlekedés állapotáról Lettországban, Ausztriában és Görögországban – írja a Euronews.
Lettországban a legmagasabb a veszélyes vezetők aránya az EU-ban, amelyet tökéletesen tükrözi az egymillió lakosra jutó évi 75 halálos áldozat (közúti baleset), és a vezetés közbeni telefonhasználat riasztó aránya is.
A Vignetteswitzerland.hu tanulmánya 6 kulcsfontosságú mutatót elemzett, köztük a halálos közúti balesetek számát, az ittas vezetést, az autópályán való gyorshajtást, a fáradt/kialvatlan állapotban történő vezetést, a vezetés közbeni telefonhasználatot, valamint a biztonsági öv használatának elmulasztását is.
A második helyet az EU-ban Ausztria szerezte meg, ahol a sofőrök 22,1 százaléka állította, hogy vezetett már alkoholfogyasztás után. A harmadik helyen Görögország áll, ahol a járművezetők 28 százaléka nem használ biztonsági övet.
Az adatokat az Európai Bizottság hivatalos halálos közúton bekövetkezett baleseti statisztikáiból és a Vias Intézet által a közúti közlekedők magatartásáról készített elektronikus felmérésből (ESRA) gyűjtötték össze.
A finn járművezetők szintén aggasztó magatartást tanúsítanak, több mint 40 százalékuk vezetés közben, kézben tartott telefonon beszél. Luxemburgban pedig 10-ből majdnem 4 járművezető elismerte, hogy alkoholfogyasztás után vezet.
Különösen riasztó ez az arány az olyan országokban, mint Luxemburg és Finnország, amelyek magas életszínvonalukról és infrastruktúrájukról ismertek
- mondta Mattijs Wijnmalen, a Vignette Switzerland vezérigazgatója.
A legalacsonyabb közúti balesetek halálos áldozatainak aránya Svédországhoz köthető, ahol egymillió lakosra mindössze 22 haláleset jut, amely jelentősen elmarad az európai átlagtól.
Az eredmények ellenére az Európai Bizottság arról számolt be, hogy 2024-re az EU-ban a halálos közúti balesetek száma 3 százalékkal csökkent az előző évhez képest, amely 600-al kevesebb halálos áldozatot jelent EU szerte.
A Bizottság szerint továbbra is a vidéki utak jelentik a legnagyobb kockázatot, amelyeken a halálos balesetek 52 százaléka történik. A közúti halálesetek többségét a férfiak teszik ki (77 százalék), a különösen veszélyeztetett úthasználók körébe az időseket (65 év felettiek) és a fiatalokat (18-24 évesek) sorolják.
Olyan hír érkezett, amelyre húsz éve nem volt példa Budapesten
2024-ben jóval kevesebb közlekedési baleset történt Budapesten, mint az azt megelőző években. A rendőrség szerint ebben biztosan közrejátszik, hogy rengeteg traffipaxot telepítettek, amelyben az önkormányzatok is partnerek voltak, de a sűrű közúti ellenőrzések is megtették a hatásukat.Bővebben>>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb

Rossz hír a magyar autósoknak: jöhet a gyakoribb műszaki vizsga

Újra lecsap az ezermilliárdos veszedelem a magyar költségvetésre?

Itt az OTP rendkívüli tájékoztatása: jöhet a visszavásárlás

Tart az OTP közgyűlés: Csányi Sándor átadja a vezérigazgatói posztot

Túl sokan vannak? Kizárhatnak 13 bíborost a konklávéból, ezen múlhat a választás

Nagy baj van, nyugtatót hívtak vissza a patikákból

Kína tovább feszíti a húrt, cél a csillagos ég

Nagy István tiszta vizet öntött a pohárba a konteókról, ez a valóság

Átsorolják az ápolónőket, 60 éves korban nyudíjjazzák őket a szomszédban
