A Lego eladásainak növekedése ellentétben áll a globális játékpiac stagnálásával és a riválisok, például a Barbie-gyártó  Mattel és a My Little Pony mögött álló Hasbro gyenge eladásaival - írja a Reuters. 

A családi tulajdonban lévő Lego közölte, hogy a januártól júniusig tartó időszakban 13 százalékkal, 31 milliárd dán koronára nőttek az eladások. Összehasonlításképpen, a  Lego tavaly az első félévben 1 százalékkal, 2022-ben pedig 17 százalékkal növelte eladásait éves szinten.

Jelentősen jobban teljesítettünk, mint a teljes játékpiac, és meglehetősen nagy ütemben gyarapítjuk a piaci részesedést

 - mondta Niels Christiansen vezérigazgató.

A globális játékpiac alapvetően stagnált idén, miután tavaly 7 százalékkal csökkentek az eladások. 

A Lego üzemi eredménye 26 százalékkal 8,1 milliárd dán koronára nőtt.

Az erős évkezdetet követően Christiansen most már kétszámjegyű forgalomnövekedést vár 2024-re, szemben a korábbi egyszámjegyű növekedési előrejelzéssel. A vállalat idén 100 új üzlet megnyitását tervezi, amely csak valamivel kevesebb, mint a korábbi években. A boltok összesített száma, így meghaladja a 1100-at. 

Kínában most valamivel kevesebb üzletet nyitunk, mert úgy látjuk, hogy az ottani fogyasztók egy kicsit visszafogják magukat

 - mondta Christiansen.

Ehelyett a vállalat inkább  Európára és Észak-Amerikára koncentrál, ahol magas eladási arányt tapasztal.

Az idei kedvencek közé tartozik a Lego Icons, amely például az Eiffel-torony, vagy éppen a Titanic modelljét tartalmazza, de a kedvenc témák között felbukkan a City, a Technic és a Star Wars  készletek is. A vállalat az első félévben mintegy 300 új terméket dobott piacra.

Másodpercenként adnak el egy paklit a világ legnépszerűbb játékából

A Mattel tulajdonában lévő 52 éves társasjáték világszinten hatalmas népszerűségnek örvend.
Bővebben--->