A Kering francia luxuscég kedden a vártnál jobb negyedik negyedévi eladásokról számolt be, azonban ez még mindig elmarad az előző év azonos időszakához képest, mivel az egyik fő márkája a Gucci iránt visszaesett a kereslet – írja a CNBC.
A divatóriás, amely márkái közé tartozik a Bottega Veneta, a Balenciaga és az Alexander McQueen, a negyedik negyedévben 12 százalékkal 4,39 milliárd euróra csökkentette bevételeit, amely éppen, hogy meghaladta az LSEG elemzőinek a 4,29 milliárd eurós előrejelzését.
A Gucci eladásai, amelyek a csoport összbevételének csaknem felét teszik ki, éves szinten 24 százalékkal, 1,92 milliárd euróra zuhantak a három hónapos időszakban. Az egész éves forgalom szintén 12 százalékkal 17,19 milliárd euróra esett vissza a várt 17,09 milliárd euróval szemben.
Az éves működési eredmény 2,55 milliárd eurót tett ki, ami összhangban van a csoport októberben felülvizsgált előrejelzésével, azonban csaknem fele az egy évvel korábbi 4,75 milliárdos összegnek.
A francia divatház rámutatott, hogy a Gucci, az Yves Saint Laurent és a Bottega Veneta márkák ázsiai-csendes-óceáni és észak-amerikai eladásai enyhén javultak, de konkrét piacokra vonatkozó részleteket nem közölt.
A múlt hónapban a befektetőket a vártnál alig jobb egész éves eredményekkel riasztotta el az LVMH luxuscég. A piac a Cartier-tulajdonos Richemont kiemelkedő eredményei után bízott az egész ágazatra kiterjedő fordulatban, de a vállalatcsoport divat- és bőráru, valamint bor- és szeszesital szegmensének tartós gyengesége további eltéréseket mutatott az ágazatban.
A Kering, amely különösen ki van téve a kínai fogyasztóknak, súlyos visszaeséssel küzd, mivel sztármárkája, a Gucci „kiment a divatból”.
Csütörtökön a divatcsoport bejelentette a Gucci tervezési vezetőjének, Sabato De Sarnónak a távozását, ami az első nagyobb változás azóta, hogy Stefano Cantino, a Gucci vezérigazgatója tavaly csatlakozott a márka újjáélesztéséhez. A minimalista tervező De Sarno kevesebb mint két évig volt a helyén, miután leváltotta Alessandro Michelét, akinek maximalista tervei a korábbi években meghatározták a márkát.
A vállalat közleményében kiemelte, De Sarno utódját a „kellő időben” fogják bejelenteni.
Simone Ragazzi, az Algebris Investments vezető részvényelemzője hétfőn azt mondta, hogy a Kering reméli, hogy az új tervezői kinevezés a márka újrakezdését is jelzi, de hozzátette, hogy a befektetők valószínűleg óvatosak maradnak, mivel az örökségi problémák továbbra is fennállnak.
Feketelistára tette Kína a két közkedvelt amerikai márkát, Trump keze is benne van a dologban
A Calvin Klein és a Tommy Hilfiger anyavállalata az amerikai-kínai kereskedelmi háború kellős közepébe csöppent, a helyzeten pedig tovább ront, hogy Kína nem határolódik el nyíltan a kényszermunkától.Bővebben>>>
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb

Nem tudta tovább titkolni a kormány: kiderült volna az igazság Nagy Mártonékról

Óriási a baj: Nagy Márton 2,5 százalékra rontotta a GDP-növekedést

Borászatok futhattak a pénzük után, jöhet a vádemelés

Máris hatnak Trump vámjai: megvan az első autógyár, amelyik árat emel

Már a titkosszolgálat is nyomoz a balatonalmádi lehallgatókészülék miatt

Oroszország legnyugatibb szomszédja a családi ezüsthöz is hozzányúlna Ukrajnáért

Hatalmas gáz- és olajmezőre bukkantak a tengeren

Váratlanul távozik pozíciójából Magyar Péter utódja

Kiderült, mennyit visz haza ma egy átlag magyar
