Henny Lim, a Fülöp-szigeteki Cebu Pacific légitársaság légiutas-kísérője egy TikTok-videóban számolt be róla, hogy ezt merevítő pozíciónak nevezik. Ennek a lényege az, hogy ha esetleg a fel- és leszállás közben vészhelyzet következne be, akkor a merev testhelyzettel csökkentsék a sérülés kockázatát.

A merev pozícióban ugyanis korlátozottan tud mozogni a testünk, így ütközés esetén is kisebb eséllyel sérülünk meg – magyarázza a stewardess a videóban, melyet a New York Post emelt ki.

@_hennylim_ Why do cabin crew sit on their hands while in their jumpseats? Check this video out to know! Special guest for today’s video: Clare demecillo Follow my Official Facebook Page: “Henny Joyce Lim” Follow me on Instagram: _hennylim_ #fyp #HJL #cabincrewlife #bracingposition #cebupacific #groundstop ♬ Aesthetic - Tollan Kim

 

A közzétett videó alatti kommentszekcióban többen is arról beszéltek, ijesztő, hogy a személyzetnek állandóan fel kell készülniük egy esetleges zuhanásra. Emiatt egyébként több légi személyzeti tag is komoly orvosi ellátásra szorult.

A protokoll ugyanakkor a lap szerint fontos: épp az idei év elején az American Airlines egyik légiutas-kísérő személyzetének öt tagját, valamint egy utast szállítottak kórházba kisebb sérülésekkel, miután a Kahului repülőtéren a vártnál durvábbra sikerült a landolás.

Szörnyű tragédia történik, ha nem profik a légiutas-kísérők

A légiutas-kísérők kőkemény kiképzést kapnak: érteniük kell a biztonságtechnikához, a pszichológiához, a kommunikációhoz, a pánikkezeléshez – mondta az Economxnak Varga G. Gábor légiközlekedési szakértő, akivel a Japan Airlines e heti balesete után beszélgettünk.