A folyosó mintegy 88,6 kilométeres horvátországi szakaszból, ami Budapesttől indul és Pélmonostoron, Eszéken, valamint Szarajevón keresztül az Adriai-tengerig, Ploceig tart, már 83,6 kilométer elkészült, a fennamradó öt kilométer, amely Pélmonostortól a magyar határig húzódik, júniusig készül el – írja a Vecernji List című horvát napilap alapján az MTI.

A horvát tengerészeti, közlekedési és infrastrukturális minisztérium 2023 augusztusában szerződött az Osijek Koteks vállalattal az utolsó szakasz megépítésére. A munkálatok értéke 46 millió euró, és a projektet teljes egészében az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) finanszírozza.

Az öt kilométeres szakaszon nyolc objektum, köztük egy viadukt, két felüljáró és öt híd épült, közülük a leghosszabb a Karasica-viadukt, amely 318 méter hosszú, és a Karasica folyót, valamint a Pélmonostor-Magyarbóly vasutat íveli át.

Azt írják, a munkálatok végeztével az útszakasz műszaki ellenőrzésen esik át, ezután pedig átadják a forgalomnak.

Nagyot csalódnak, akik most Horvátország felé autóznak

Sokan számítottak arra, hogy a nyári szezon végeztével mától visszatérnek szokásos, alacsonyabb tarifasávjukba az autópályadíjak. Hát tévedtek.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.