A Nissan kedden mutatta be a hűvös festékét, azonban a kereskedelmi forgalomba hozással még akadnak gondok, ugyanis a bevonat hatszor vastagabb, mint a megengedett érték - írja az AP. 

A vállalat keddi bejelentése időszerű volt, mivel Japánban rekordhőmérsékletű forróság uralkodik.

A Nissan Motor Co. a festéket a  tokiói Haneda repülőtér körül közlekedő járműveken tesztelte elsősorban, ahol rengeteg napos terület van, így kiváló helyszín volt a technológia tesztelésére.

A speciális  festékkel ellátott járművek úgy néztek ki, mint a hagyományos verzióik, de tapintásra sokkal hűvösebbnek érződtek.

A hűvös festék a  Nissan szerint 12 Celsius-fokkal csökkentette az autók tetőlemezének, 5 Celsius-fokkal pedig a belső tér hőmérsékletét. 

A hűtőanyagokat már több helyen használják épületek és egyéb más tárgyak esetén is. A hűvös autók további előnye lenne, hogy csökkentenék a  légkondicionáló berendezések használatát, és enyhítenék a motorok és az elektromos járművek akkumulátorainak hőterhelését.

Toyota Motor Corp. szintén kísérletezik olyan festékekkel, amelyek alacsonyabb hőmérsékletet biztosítanak az utastérben, főként a napsugarakat megtörő színekre összpontosítva.

A Nissan a kínai Radi-Cool céggel közösen fejlesztette ki a festéket. A vállalat többek között kidolgozott egy olyan fóliát, szövetet és bevonatot, amelyek mind a csökkenteni tudják a hőt.

A Radi-Cool számos más japán céggel is együttműködik, hűvös sapkák és napernyőket kínálva, a Nissannal kötött szerződésük azonban egyedülálló a maga nemében. 

Az az álmom, hogy energiafogyasztás nélkül hűsítő autókat hozzunk létre

– mondta Susumu Miura, a Nissan Research Center egyik vezetője.

Kiemelte, a festék által kibocsátott elektromágneses hullámok nem gyakorolnak érzékelhetően negatív hatást az emberek egészségére. Állítása szerint, ilyen hullámok mindenhol jelen vannak.

Összeomlott a japán tőzsde

Hétfőn közel 13 százalékkal zuhant a Nikkei 225 index, ráadásul már az előző két tőzsdenapon is esett a japán piac. Sok ázsiai index is követte, ha kisebb mértékben is.
Bővebben--->