A párizsi tiltás és a madridi rolleres korlátozás után lendületet kapott a villanybringa biznisz.

Bár a villanyroller-kölcsönzéssel foglalkozó cégek és az ezt a fajta közlekedést kedvelő párizsiak reménykedtek abban, hogy a francia fővárosban mégsem tiltják be a villanyroller-kölcsönzést, a tiltás életbe lép. Ezzel egy csapásra 15 ezer villanyrollerrel kevesebb fogja zavarni azokat, akik utálják az elektromos rollereket – derül ki a CNBC cikkéből, amit a Totalcar szemlézett.

Szeptembertől teljesen eltűnnek a bérelhető elektromos rollerek Párizsban

Párizsban mintegy 15 ezer ilyen roller áll rendelkezésre, amelyeket három szolgáltató (Lime, Tier és Dott) működtet. A szerződésük augusztus 31-én járt le. A több százezer saját tulajdonú rollert nem érinti a változás.
Bővebben

rolleres népszavazást áprilisban tartották, és a párizsi önkormányzat tartotta magát a szavazás eredményéhez, miszerint a résztvevők 90 százaléka a tiltásra szavazott, a többi párizsi távolmaradásával segítette a kölcsönrollerek eltűnését városa utcáiról. 

Ötezer roller helyett tízezer bringa

A párizsi döntés után az egyik nagy rollerkölcsönző cég, a Lime azzal vigasztalódik, hogy bővítette villanybicikli-szolgáltatását Párizsban. Korábban 5 ezer darabos rollerflottát üzemeltetett, most tízezer e-bike-kal van jelen a francia főváros utcáin. A cég közlése szerint az elmúlt évben 73 százalékkal ugrott meg bringái kölcsönzése. A Dott más nyugat-európai városokba vitte párizsi rollereit és szintén a villanybicikli-bizniszben erősítene Párizsban. A vállalatok esélyei jók, ugyanis Párizs baloldali önkormányzata fokozatosan vissza akarja szorítani az autóhasználatot a város központi részein. Sok helyre csak kerékpárok, a tömegközlekedési járművek és külön engedéllyel rendelkező autók hajthatnak be.

Rollerindulatok dúlnak világszerte

A világ sok városában folyik a vita arról, hogy a villanyroller haszontalan dolog-e vagy sem.

Az ellenzők szerint több kilométeres távolság megtételére alkalmatlan, rövidebb távon az úthibák miatt veszélyezteti a használóját, illetve járdán közlekedve a többi gyalogost, kulturált parkolása pedig megoldhatatlan. A támogatók szerint fontosabb, hogy a pöfögő járművek egyik alternatívája.

Sok város az arany középutat keresi. Korlátozó szabályokat vezetnek be, például hogy a kölcsönzött rollereket csak arra kijelölt helyeken lehet leállítani. Ezt persze vagy betartják a rollerezők vagy nem, mert ezeknek a közlekedési eszközöknek az az előnye, hogy az úti célig lehet velük eljutni, nem annak közelébe egy parkolóba.